نسخه چاپی

مهمترین محورهای نشست لوزان

به گزارش نما - ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هدف از مذاکرات بین المللی در لوزان برقراری دوباره آتش بس در سوریه با هدف از سرگیری روند حل سیاسی بحران این کشور است.

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: نشست لوزان شنبه آینده با حضور وزیران خارجه روسیه و آمریکا و همچنین چند کشور منطقه برای بررسی راهکارهای حل بحران سوریه برگزار می شود.

وی افزود: موضوع اصلی نشست پیش رو دورنمای حل و فصل مساله سوریه و برقراری مجدد آتش بس مطابق توافق های روسیه و آمریکا در ژنو خواهد بود که برای رسیدن به این هدف، باید جدا کردن گروههای معارض میانه رو از تروریست های جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی به عنوان شرط اصلی تحقق یابد.

زاخارووا گفت: اجرای این بند برای بهبودی اوضاع ارائه کمک های انسانی به افراد نیازمند با توجه به موانعی که تروریست ها ایجاد می کنند، کلیدی است و از سوی دیگر، برای تضمین موفقیت نشست تمامی بازیگران کلیدی باید تعهدهای مشخصی را بر عهده گیرند و با طرف های مناقشه در مناطق مختلف اقدام های مربوط به رعایت آتش بس را انجام دهند.

وی افزود: در صورت موفقیت، شرایط واقعی از سرگیری روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه فراهم می شود و روسیه برای همکاری نزدیک تر و موثرتر با شرکای بین المللی و منطقه ای با هدف برقراری هر چه زودتر صلح و نابودی کانون های تروریستی آمادگی دارد.

زاخارووا همچنین با خطرناک خواندن دامنه فعالیت گروههای تروریستی در سوریه به ویژه علیه مردم، گفت: تروریست ها در مناطقی از حلب ساکنان محلی را به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و همیشه به انجام اقدام های تحریک آمیز دست می زنند.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...