نسخه چاپی

نخست‎وزیر لبنان: سید حسن نصرالله نماد مقاومت

عکس خبري -نخست‎وزير لبنان: سيد حسن نصرالله نماد مقاومت

نخست وزیر لبنان در مورد شایعه تخریب رابطه اش با دبیركل حزب الله، گفت: سید'حسن نصرالله' نزد من به عنوان نماد مقاومت است و من همواره بر قانونی بودن مقاومت و ادامه آن در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی حمایت كردم.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان روز سه شنبه طی سخنانی مطبوعاتی در بیروت با اشاره به رابطه حسنه خود با دبیركل حزب الله، تأكید كرد: مقاومت نزد من از اهمیت خاصی برخوردار است و من در تمام طول عمرم سخنانی در مغایرت با این موضوع نگفته ام.

وی با اشاره به اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از اوضاع جاری سوریه گفت: این سیاست كارآمدی خود را نشان داده و من تنها برای تأمین مصلحت لبنان كار می كنم.

میقاتی افزود: با توجه به روند حوادث سوریه، لبنان شرایط استثنایی را سپری می كند و تصمیم‌گیری در لبنان تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر وجود پیوندهای جغرافیای سیاسی، وجود روابط تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی میان دوكشور و نیز وجود پروتكل های مشترك تحت عنوان 'شورای عالی لبنان و سوریه' قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضع كشورهای عربی در قبال سوریه تأكید كرد: اگر ما موضع مغایر با موضع های كشورهای عربی نسبت به سوریه اتخاذ كنیم، ممكن است این امر بر روابط ما با این كشورها تأثیر بگذارد به خصوص كه در این كشورها، هزاران لبنانی زندگی می كنند و اموال خود را جهت سرمایه گذاری به لبنان می فرستند از این رو اتخاذ سیاست دور نگه داشتن لبنان از اوضاع جاری سویه، بهترین گزینه ممكن در شرایطی كنونی است.

نخست وزیر لبنان افزود: برخی می خواهند كه من به طرف های خارجی وفادار باشم ولی من تنها به لبنانی بودنم و میهنم وفادار باقی می مانم.

میقاتی با اشاره به اوضاع جاری لبنان ادامه داد: لبنان در مقایسه با شرایط كشورهای منطقه در اوضاع بهتری به سر می برد و گزارش كشورهای اروپایی و آمریكایی به افزایش ثبات و استقرار و نیز جذب سرمایه گذاری های خارجی در لبنان به عنوان مناسب ترین كشور منطقه اشاره كرده اند.

نخست وزیر لبنان در مورد رابطه اش با گروه 14 مارس و 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان گفت: من شخصا نسبت به تمامی گروههای لبنانی دیدی بازی دارم و در دوران زندگی خود كسی را مورد حمله قرار نداده ام و نسبت به دریافت و اجرای هرگونه طرحی در راستای تأمین مصلحت لبنان آماده هستم.

وی تعرض به ارتش(توسط جریان 14 مارس و قاچاقچیان سلاح به سوریه) را مخالف قانون دانست و ادامه داد: وظیفه ارتش حفظ مرزهای لبنان است و ما در نشست شورای عالی دفاع لبنان، ارتش را به گسترش نفوذ و پاسداری از اراضی لبنان توصیه كردیم و ارتش به همین منظور تحت پوشش همه جانبه نظامی و سیاسی از سوی رییس جمهور و شورای عالی دفاع قرار گرفته است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...