نسخه چاپی

اهمیت آزادی شهرك «دیر خبیه» در غوطه غربی دمشق

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، روستای «دیر خبیه»، در غوطه غربی دمشق را كه فقط 16 كیلومتر با پایتخت فاصله دارد، آزاد كنند و كمربند امنیتی دمشق را گسترش دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در ادامه عملیات ارتش سوریه در استان ریف دمشق، این نیروها عصر جمعه (دیروز) موفق شدند، ضمن آزادسازی شهرک «دیر خبیه»، واقع در ریف غربی دمشق، کنترل کامل آن را در دست گیرند.

آزادسازی شهرک دیر خبیه پس از پیشروی زمینی نیروهای سوری در غرب ریف دمشق حاصل شد.

گزارش‌های میدانی تاکید می‌کند، به موازات آزادسازی شهرک دیر خبیه و مزارع اطراف آن، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، بر گردان نیروی هوایی، در جنوب شرقی این شهرک نیز سیطره یابند.

منابع میدانی از درگیری‌های شدید اطراف شهرک دیر خبیه و محاصره گرو‌ه‌های مسلح در شهرک‌های خان الشیح، زاکیة، المقیلبیة و دروشا به عنوان هدف‌های بعدی خبر می‌دهند.

اهمیت آزادسازی شهرک دیرخبیه

گروه‌های مسلح در تاریخ 25 مه 2016 میلادی شهرک دیر خبیه، در غوطه غربی دمشق را درحالی تصرف کردند که این شهرک تنها 16 کیلومتر با دمشق، پایتخت سوریه فاصله دارد، لذا برای گروه‌های مسلحی که رویای نفوذ به دمشق را همواره در سر می‌پرورانند، اشغال دیر خبیه از اهمیت بسیاری برخوردار بود و به همان ترتیب از دست دادن آن ضربه بزرگی برای آنها شمرده می‌شود.

دیر خبیه طی ماه‌هایی که تحت تصرف گروه‌های تروریستی بود، به یکی از مهمترین نقاط و کانون‌های حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های مسلح علیه دمشق تبدیل شده بود.

گروه‌های مسلح همچنین از این شهرک، به مواضع و پایگاه‌های ارتش سوریه در منطقه غوطه دمشق شبیخون زده و اقدام به ربودن نیروهای مستقر در ین پایگاه‌ها و یا مین گذاری و بمبگذاری در مسیر تردد و نقل و انتقال آنها می‌کردند.

پایگاه خبری «العهد» اعلام کرد: در جریان عملیات روز گذشته ارتش سوریه، نیروهای سوری موفق شدند، جمعا 14 کیلومتر مربع دیگر از منطقه غوطه غربی دمشق را از لوث عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی پاکسازی کنند.

در جریان آزادسازی این منطقه دو دستگاه تانک گروه‌های مسلح منهدم، 43 تروریست کشته و حدود 70 نفر دیگر زخمی شدند که در میان کشته‌ها چند سرکرده میدانی از جمله «عبد الحمید عواض» و «زیاد البقاعی»، مسئول بیمارستان‌های میدانی دو منطقه خان الشیح و زاکیة شناسایی شدند.

3 گروه‌ تروریستی احرار الشام، جبهة النصرة و الویة الفرقان مهمترین گروه‌های مسلح مستقر در شهرک دیر خبیه بودند. ارتش سوریه از یکم اکتبر جاری عملیات نظامی خود را در دو محور خان الشیح و دیر خبیه آغاز کرد.

مهمترین دستاوردهای آزادسازی شهرک دیر خبیه عبارتند از:

- تشدید حلقه محاصره گروه‌های مسلح در شهرک خان الشیح، به عنوان هدف آتی ارتش سوریه

- قطع راه امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح بین زاکیه و خان الشیح

- از بین رفتن آخرین امیدهای گروه‌های مسلح برای گسترش نفوذ خود بر مناطق غوطه غربی

- و بالاخره اینکه با آزادسازی شهرک دیر خبیه کمربند امنیتی اطراف دمشق بیش از پیش توسعه یافته و خطر حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های مسلح به پایتخت سوریه کاهش خواهد یافت.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...