نسخه چاپی

چین از مبارزه فیلیپین با قاچاق مواد مخدر حمایت كرد

در آستانه سفر رئیس جمهور فیلیپین به چین، پكن از مبارزه مقام‌های مانیل با قاچاق مواد مخدر حمایت كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرکوب خونین قاچاق مواد مخدر توسط فیلیپین زیر نظر رودریگو دوترته رئیس جمهور این کشور با انتقادات شدید آمریکا روبرو شده، چین از این اقدام دولت فیلیپین حمایت کرده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از آغاز مقابله سرسختانه دولت فیلیپین با قاچاق مواد مخدر در ماه جولای، تاکنون حداقل 3700 نفر کشته شده اند. کشورهای غربی، دادگاه بین المللی کیفری و سایر نهادهای بین المللی این اقدامات را محکوم کرده‌اند.

"گنگ شوانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنان کوتاهی تاکید کرد: ما سیاست‌های فیلیپین در زمینه مقابله با مواد مخدر را درک و از این سیاست‌های حمایت می‌کنیم.

دوترته طی روزهای آینده به چین سفر خواهد کرد. این نخستین سفر خارجی وی از زمان رسیدن به ریاست جمهوری فیلیپین در ماه ژوئن به شمار می‌رود.

این سفر تلاش تازه‌ای از سوی رئیس جمهور فیلیپین برای بهبود روابط با چین است، روابطی که به خاطر تنش‌ها بر سر اختلافات ارضی در دریای جنوبی چین، متشنج شده است.

دوترته قصد دارد روابط نزدیکی را با روسیه و چین برقرار کند و بارها علیه آمریکا موضع گیری و صحبت کرده است.

دوترته گشت های دریایی مشترک با آمریکا در دریای جنوبی چین را لغو کرده و اعلام نموده است که پیمان دفاعی را که به هزاران نظامی آمریکایی اجازه می دهد تا در فیلیپین حضور داشته باشند، احتمالا لغو می کند.

۱۳۹۵/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...