نسخه چاپی

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با نما :

عزاداری برای امام حسین (ع) وحدت ملی می آفریند/ تمام دنیا كنجكاو است تا ریشه های قیام امام حسین را بشناسند

عکس خبري -عزاداري براي امام حسين (ع) وحدت ملي مي آفريند/ تمام دنيا کنجکاو است تا ريشه هاي قيام امام حسين را بشناسند

پروفسور حسین باهر جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: عزاداری برای امام حسین باعث میشود همه ایرانی ها یكرنگ و یكصدا برای حفظ هویت دینی خود بپا خیزند و یك وحدت ملی ایجاد شود.

به گزارش نما ، پروفسور حسین باهر جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار نما درباره برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در ایران اسلامی گفت : هم در ایران و هم در سایر کشورهای جهان هر ساله طول و عرض این مراسم گسترده تر میشود و اگر این راه آثار منفی در جامعه داشت هرگز ادامه نمی یافت چراکه هستی پستی پرور نیست پس ما راه درستس را در پیش گرفته ایم.
باهر با اشاره به انتقاد برخی مخالفان از برپایی مراسم های عزاداری در ایران افزود: اینکه میگویند این مراسم افسردگی را در جامعه تشدید میکند حرف صحیحی نیست؛ افراد افسرده در هر مراسم دیگری هم شرکت کنند ممکن است حال بدی پیدا کنند، البته عزادارن عزیز هم باید از لحاظ تولید صدا در ساعات پایانی شب رعایت حال بیماران را بکنند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: ما با برپایی این مراسم یک وحدت جهانی با تمام مسلمانان پیدا می کنیم، زیرا شاهدیم که تمام کشورهایی که شیعه دارند و یا حتی بدخی سنی ها و ادیان دیگر به عزاداری برای سالار شهیدان می پردازند.
باهر گفت: ما دو مراسم اصلی در کشورمان داریم که ایران را به جهانیان معرفی می کند یکی عید نوروز که جشن آیینی ما است و دیگری ماه محرم که مراسم دینی ما است و تمام دنیا کنجکاو هستند تا ریشه های قیام امام حسین را بشناسند.

۱۳۹۵/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...