نسخه چاپی

احمدی نژاد: باید بهترین فردا را بسازیم

عکس خبري -احمدي نژاد: بايد بهترين فردا را بسازيم

رییس‌جمهور گفت: باید به سمتی برویم كه داروها با نام و نشان ایران در همه بازارهای دنیا و با قیمت ارزان در دسترس نیازمندان ‌قرار گیرد و سلامتی را به سرعت به آن‌ها هدیه كند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح سه‌شنبه در مراسم رونمايي از دستيابي به دانش فني توليد هشت قلم داروي بيولوژيك راهبردي با تبريك اين موفقيت به جامعه دارويي، بهداشت و درمان، محققان، پژوهشگران و اساتيد سلامت كشور، خاطرنشان كرد: اين موفقيت‌ در توليد داروهاي بيولوژيك نشان مي‌دهد ما به سرعت به سطح اول دنيا در اين عرصه نزديك مي‌شويم و هم‌اكنون تعداد داروهاي بيولوژيك توليد شده در ايران 31 داروست كه در بازار دنيا 170 دارو در اين زمينه وجود دارد و ما بايد سرعت‌مان از رشد اين 170 دارو جلو بزند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌ بايد به سمتي برويم كه داروها به نام و نشان ايران در همه بازارهاي دنيا در دسترس نيازمندان قرار گيرد و اين كار شدني است.

وي با بيان اين‌كه ‌«با يك حركت ديگر به لطف خدا مي‌توانيم تا سال آينده تعداد اين داروها را به 68 قلم در كشور برسانيم» گفت: براي كشوري كه مي‌تواند ابن‌سيناها، رازي‌ها و علما، انديشمندان و انسان‌هاي بزرگ را در دامان خود تربيت كند عبور از اين مرزها كار سختي نيست.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه «امروز همه چيز در كشور فراهم است» گفت: صندوقي درست شده كه به زودي براي پشتيباني از فعاليت‌ها در مرزهاي دانش كار خود را شروع و از اين قبيل اقدامات و موفقيت‌هاي علمي حمايت مي‌كند.

احمدي‌نژاد‌ در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه ‌«ارزش چنين كارهايي در پشت اين تلاش‌ها نهفته است» گفت: ‌جاري كردن يك لبخند در صورت يك انسان و كمك به انسان در مسير كمال و تعالي و انسان شدن انسان ماندگارتر و ارزشمندتر است و اين‌كه يك انسان را زنده كنيم و از مرگ نجات دهيم قابل مقايسه با ‌ارزش‌هاي مادي و دنيايي نيست.

وي با بيان اين‌كه «موفقيت، پيشرفت، عظمت و سعادت انسان در گرو اعمال انساني اوست» گفت: به همان اندازه كه انسان باشيم و به فكر انسان‌ها باشيم به همان ميزان عاشق انسان‌ها هستيم.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه چه راهكارهايي كه در ايران انجام مي‌شود در دنيا گل مي‌كند و مي‌درخشد؟ تصريح كرد: كارهايي كه در ايران انجام مي‌شود پشت آن‌ها عشق به انسان‌هاست و در هر كاري كه عشق به انسان در آن باشد ماندگار مي‌شود و مي‌درخشد.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: اتفاقاتي كه در بيرون مي‌افتد هيچ كدام اصالت ندارد. همه آن‌ها تابع متغير دروني انسان‌هاست، يعني اگر درون انسان‌ها تغيير كند بيرون هم تغيير خواهد كرد، بنابراين پيشرفت‌هاي علمي و ساير پيشرفت‌ها تابع اتفاقات و تغييراتي است كه در قلب و وجود انسان مي‌افتد و محيط بيروني تابع اراده اوست كه به هر شكلي كه بخواهد در خواهد آمد.

وي ادامه داد: اگر اراده كنيم كه فردا را به زيباترين و بهترين شكل بسازيم اين اتفاق خواهد افتاد و مهم نيست كه دشمن چه مي‌گويد و دست‌اندازها چيست، اراده انسان مهم است كه اگر مستحكم شود از همه اين موانع عبور خواهد كرد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه «بايد بهترين فردا را براي خود و جامعه بشري بسازيم» گفت: بايد رو به جلو و با بالاترين سرعت به سمت بالاترين قله‌ها حركت كنيم و اين مستلزم اراده مستحكم ‌همه ماست، زيرا فردا را تصميمات ما مي‌سازد.

رييس‌جمهور تصريح كرد: هر ملتي تصميم بگيرد در مسير اعتلا قله‌ها را فتح كند، به طور طبيعي و بر اساس سنت‌هاي الهي لوازم و امكانات آن فراهم مي‌شود به طوري كه شايد 50 سال پيش ما فكر نمي‌كرديم اين داروها را بسازيم، اما تصميم گرفتيم و اين كار را انجام داديم و بايد بدانيم براي رسيدن به اين قله‌ها بايد زحمت بكشيم، سختي‌ها را تحمل كنيم و شك نكنيم كه امكانات و لوازم آن فراهم خواهد آمد.

وي در بخش پاياني سخنان خود از دانشمنداني همچون ابن‌سينا، رازي و ابوريحان بيروني در اين عرصه و موفقيت‌ها و فعاليت‌هاي آن‌ها ياد كرد و گفت: بايد تصميم بگيريم ‌كه مي‌توانيم به بالاترين قله‌ها عروج كنيم. اين ظرفيت در ايران وجود دارد ‌كه نمونه‌هايش ابن‌سيناها، رازي‌ها، ابوريحان‌ها و ... است.

احمدي‌نژاد ‌با بيان اين‌كه «بايد در كشور صنعت‌سازي ابن‌سيناها، رازي‌ها و ابوريحان‌ها را راه بيندازيم» ابراز اميدواري كرد: ‌هيچ كس در دنيا مريض نشود و اگر شد داروهاي شفابخش ساخته دست متخصصان و محققان ايراني با قيمت ارزان ‌در اختيارشان باشد و سلامتي را به سرعت به آنها هديه كند.

۱۳۹۱/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...