نسخه چاپی

اردوغان از آغاز عملیات جدید در سوریه خبر داد

به گزارش نما - ایرنا نوشت:رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از شروع عملیات در شهر دابیک در شمال سوریه خبر داد و افزود: به سوی دابیک پیش می رویم. رسانه‌های ترکیه از شروع عملیات دابیک که به عنوان مهمترین گذرگاه در رسیدن به رقه ارزیابی می شود، خبر دادند.

اردوغان که در مراسم گشایش رسمی سال تحصیلی جاری در دانشگاه رجب طیب اردوغان در شهر ریزه زادگاه خود سخنرانی می کرد، این مطلب را عنوان کرد.

رسانه های ترکیه نیز با کد فوری از شروع عملیات دابیک خبر داده و افزودند: گفته می شود داعش در این شهر یک هزار و 200 نیرو دارد. دابیک واقع در 9 کیلومتری شهر الراعی سوریه و در مسیر رقه قرار دارد که رسانه ها از آن به عنوان پایتخت رقه یاد می کنند.

وی با اشاره به ادامه عملیات سپر فرات ترکیه در شمال سوریه گفت: بعد از پاکسازی جرابلس، الراعی و الباب اکنون به سوی دابیک می رویم. ما منطقه ای به وسعت 5000 کیلومتر در شمال سوریه را منطقه امن و پاکسازی شده از تروریسم اعلام خواهیم کرد.

اردوغان گفت: ترکیه به خاک هیچ کشوری چشمداشت ندارد. ولی سه میلیون پناهجو در ترکیه است. می خواهیم که برای این آوارگان مکانی امن برای اسکان ایجاد کنیم تا به کشور خود بازگردند. ما پیشنهاد خود را به نیروهای ائتلافی اعلام کردیم.

اردوغان دوباره به موضوع پایگاه بعشیقه در شمال موصل پرداخت و با تکرار آمادگی کشورش برای مبارزه با داعش و سایر گروههای تروریستی در منطقه، گفت: «هیچکس درباره پایگاه ما در بعشیقه سخن نگوید. این پایگاه ماندنی است.»

رئیس جمهوری ترکیه گفت: اکنون می گویند که می خواهیم موصل را بگیریم. ما به صراحت می گوئیم اجازه نخواهیم داد موصل به داعش و یا سایر گروههای تروریستی داده شود.

اردوغان با اشاره به مذاکرات امروز لوزان گفت: وزیر خارجه ترکیه پیشنهاد ترکیه را برای مشارکت در عملیات موصل به ائتلاف بین المللی اعلام خواهد کرد. پایگاه بعشیقه در آنجا خواهد ماند. این به منزله بیمه ترکیه در قبال حملات تروریستی است.

وی با ادعای اینکه العبادی در آنکارا پیشنهاد تشکیل این پایگاه را داده است، گفت: وزیر دفاع عراق نیز از این پایگاه بازدید کرده است. چه شد که اکنون از ترکیه می خواهید از منطقه خارج شود.

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...