نسخه چاپی

جزئیات تازه از فروش نوزادان3قلو توسط پدر

به گزارش نما - ایران نوشت:
هفته گذشته پس از انتشار خبر به مزایده گذاشتن سه قلو‌های اراکی از سوی پدر، عباس پدر خانواده مدعی شد که به دلیل نداشتن شغل مناسب و خانه وهزینه بالای نگهداری آنها مجبور شده تا سه خواهر تازه به دنیا آمده را به ازای 18 سکه بهار آزادی آن هم برای پرداخت مهریه همسر اول به خانواده‌ای واگذار کند.

وقتی پدر خانواده با مخالفت همسر دوم یعنی مادر سه قلوها مواجه شد از تصمیم خود صرف نظر کرد. پس از تصمیم عباس، بهزیستی به موضوع واگذاری فرزندان این خانواده ورود کرده و علاوه بر دراختیار گذاشتن یک مددکار برای پیگیری مشکلات این خانواده حمایت‌های خود را از سه قلوهایی که هنوز دردستگاه یکی از بیمارستان‌های اراک دوران تکامل خود را طی می‌کنند اعلام کرد.

به گونه‌ای که به گفته بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی مبلغ سه میلیون تومان کمک نقدی و واگذاری یک خانه مناسب برای نگهداری سه قلوها از جمله حمایت‌های بهزیستی به خانواده بود. همچنین مقرر شد که کمک هزینه نگهداری از سه قلوها براساس دستورالعمل حمایت از چند قلوها در قالب مستمری به این خانواده پرداخت شود.

اما بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، مقرر شده سه قلوهایی که 8 ماهه متولد شده‌اند، مدت زمان محدودی را در بیمارستان بگذرانند و پس از عادی شدن شرایط شان، با دستور دادستان به بهزیستی استان مرکزی منتقل شوند.چراکه هنوز پدرشان بر سر قیمت آنها با مشتریان پایتخت نشینش، چانه زنی می‌کند و به نظر می‌رسد حمایت‌های بهزیستی او را قانع نکرده و به توقعات مالی پدر پاسخ نداده است.

فاطمه دانشوررئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان، به کمک نقدی بهزیستی استان مرکزی به خانواده سه قلوها اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه بهزیستی استان تلاش خود را برای ماندن این 3 نوزاد در کنار والدین خود انجام داد اما پدر طمعکار آنها پس از دریافت کمک‌های سازمان بهزیستی، تلاش زیادی را برای فروش آنها انجام داد که خوشبختانه با ورود دادستانی اراک این موضوع منتفی شد.
وی با تأکید بر اینکه این 3 نوزاد قطعاً به سازمان بهزیستی اراک سپرده خواهند شد، افزود: دستور دادستانی بزودی عملیاتی خواهد شد. وی علت این اتفاق را فقر اقتصادی نمی‌داند زیرا در این مورد بهزیستی و خیرین تلاش زیادی کردند که این فروش صورت نگیرد و مبالغی که رقمش مناسب بود از سوی بهزیستی اراک در اختیار پدر سه قلوها برای پیشگیری از فروش قرار گرفت.
این در حالی است که رفیعی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی به«ایران» گفت: تلاش‌های ما برای جلوگیری از فروش نوزادان بی‌نتیجه ماند حتی علاوه بر تهیه خانه و هزینه‌های نگهداری نوزادان، شغل مناسبی برای پدر خانواده در یکی از شرکت‌های اراک مهیا شد که متأسفانه پدر خانواده اصرار برای به دست آوردن 60 میلیون تومان پول داشت که با حکم دادستان سه قلوها به بهزیستی واگذار می‌شوند.

۱۳۹۵/۷/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...