نسخه چاپی

درخواست حفظ كرامت زنان مغربی درعربستان

فعالان حقوقی مغربی دردرخواستی اینترنتی با عنوان "فریاد عزت" پایان دادن به درد و رنج زنان مغربی مقیم و كارگر در عربستان سعودی و دیگر كشورهای حوزه خلیج فارس را خواستار شدند.

به گزارش نما به نقل ازپایگاه مغربی"هسپرس"، جمعیت "جسور" که این درخواست اینترنتی را درپایگاه "change" متخصص در ارائه درخواست های مجازی کرده است، اعلام کرد که این طرح با هدف توجه به وضعیت دردناک صدها زن مغربی است که قربانی قراردادهای مشکوک کاری درعربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس می شوند.
ارائه این درخواست برای توجه به وضعیت زنان مغربی که به عنوان خدمتکار درعربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس کار می کنند، بعد از ابراز همدردی شدید با " لمیاء" زن مغربی صورت می گیرد.
این زن مغربی که درعربستان زندانی بود، با دخالت پادشاه مغرب از زندان آزاد شد و به کشورش بازگشت.
تهیه کنندگان این عریضه که به امضای بیش از صد نفر رسید، طی درخواستی خطاب به نخست وزیر مغرب، وزارت امور خارجه و همکاری، وزارت رسیدگی به امور مغربی های مقیم خارج و امور مهاجرت، وزارت کار و امور اجتماعی، پارلمان و مجلس و نیز شورای اقلیت ها و شورای ملی حقوق بشر مغرب از آن ها خواستند که به مسئولیت خود عمل کنند و تدابیر لازم را برای کاستن از درد و رنج اقلیت های مغربی درعربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به کار گیرند.
دراین درخواست، آزادی بی قید و شرط همه زنان مغربی از زندان های عربستان وبازنگری در حکم های صادره برای آنان مطرح شده است.
در متن این درخواست آمده است که "از دولت مغرب می خواهیم که در فصل ها و بندهای مربوط به قراردادهای کاری میان مغرب و پیمانکاران درعربستان سعودی وعربستان سعودی بازنگری و توجه کند تا کرامت زنان و مردان مهاجر مغربی در هر جای دنیا حفظ شود".

منبع: العالم

۱۳۹۵/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...