نسخه چاپی

90 درصد تسهیلات بانك سرمایه در اختیار 30 نفر قرار گرفت

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان كشور خبر داد و گفت: 90 درصد تسهیلات بانك سرمایه در اختیار تنها 30 نفر قرار گرفت.

به گزارش نما، قاسم احمدی لاشکی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر، با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار هیأت رئیسه قرار گرفت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بود، اظهار کرد: این صندوق از سال 74 کارش را آغاز کرده است و امروز 917 هزار نفر معلم عضو این صندوق هستند ولی متأسفانه شرکت‌های وابسته به این صندوق تخلفاتی دارند و دخل و تصرف در پول معلمان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های این صندوق 60 درصد موجودی‌ بانک سرمایه را تشکیل می‌دهند، افزود: این صندوق سال 94 خسارت هنگفتی دید ولی معلوم نیست چرا با وجود اینکه نمی‌تواند خودش را اداره کند باید به‌دنبال تشکیل تیم والیبال رفت؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه با متخلفان مماشات شد، تصریح کرد: خدماتی که بانک سرمایه ارائه داد 90 درصد تسهیلات آن در اختیار تنها 30 نفر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که در حوزه پتروشیمی در عسلویه بنا شد، 85 درصد آن اشخاص غیرمعلم هستند و از معلمان و فرزندان آنها به‌کارگیری نشده است.

احمدی لاشکی بیان کرد: زمین‌هایی در تهران وجود دارد که 10 میلیارد تومان کارشناسی شده اما بهای 60 میلیارد تومانی برای آن پرداخت گردیده و این از جیب معلمان رفت.

وی گفت: نمایندگان مجلس با 200 رأی مثبت با این طرح موافقت کردند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از هفته آینده تیم 15 نفره تشکیل می‌شود تا هیأت مدیره و مدیرعامل این صندوق برای پاسخ‌گویی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیایند.

احمدی لاشکی گفت: این تحقیق و تفحص ارتباطی به این دولت و آن دولت ندارد و در کل این 20 سال فعالیت مورد پرسش قرار می‌گیرد تا حوادث تلخ اقتصادی رخ ندهد.

۱۳۹۵/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...