نسخه چاپی

آمریكا جرأت مداخله نظامی در سوریه را ندارد

عضو كمیته رهبری حزب بعث سوریه گفت: آمریكا به خوبی می‌داند مداخله نظامی مستقیم در سوریه به معنای رویارویی با جبهه مقاومت و روسیه است از همین رو جرأت چنین كاری را ندارد.

به گزارش نما، «خلف المفتاح»، عضو کادر رهبری حزب بعث سوریه در گفت وگو با فارس در دمشق اظهار داشت: ماهیت جنگ ایجاب می‌کند که تهدیدهای آمریکا درباره مداخله نظامی در سوریه را جدی بگیریم با وجود اینکه فرصت پیش روی آمریکا برای عملی کردن این تهدیدهایش ضعیف است و دولت سوریه و متحدانش همواره آماده مقابله با هر تهدید و تجاوزی هستند.

وی افزود: جنگ علیه سوریه و جبهه مقاومت جنگی جهانی است بنابراین هر احتمالی وجود دارد اما دشمن نباید به حدی احمق باشد که بدون بررسی عواقب جنگ دست به چنین حماقتی بزند.

المفتاح گفت: هر حماقتی که آمریکا از طریق مداخله نظامی مستقیم در سوریه مرتکب شود منطقه را کاملا در گردابی فرو می‌برد و دامنه درگیری‌ها را به همه منطقه خواهد کشاند.

این رهبر حزب بعث تاکید کرد: هر گونه تجاوز علیه سوریه به معنای تجاوز به جبهه مقاومت از جمله ایران محسوب می‌شود چون آمریکا در واقع امر تضعیف محور مقاومت و ممانعت از آسوده خاطر شدن آن برای مقابله با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

المفتاح افزود: تجاوز علیه سوریه و محور مقاومت همچنین تجاوز مستقیم به همپیمان آنها در مبارزه با تروریسم یعنی روسیه محسوب می‌شود و بدین ترتیب دامنه جنگ گسترش یافته و به جنگی جهانی مبدل می‌شود حتی اگر در منطقه محدود بماند و ممکن هم است که محدود به منطقه نشود.

وی اظهار داشت: روسیه می‌داند آنچه که در خاک سوریه اتفاق خواهد افتاد به فرسایش کشیدن قدرت نظامی سوریه است و این تهدیدها تلاش برای اعمال فشار و باج گیری از روسیه است تا آمریکا به برخی توافق‌های مردود از جانب روسیه دست یابد.

این رهبر حزب بعث با بیان اینکه دولت آمریکا در حال حاضر بدون موافقت شورای امنیت نمی تواند تصمیمات اینچنین حساسی را اتخاذ کند، گفت: در حالی که شورای امنیت هرگز چنین قطعنامه‌ای را به دلیل وتوی روسیه تصویب نخواهد کرد اقدام آمریکا مشروعیت بین المللی نخواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر اینکه بخشی از اعضای کنگره آمریکا نیز با هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه مخالفند و آنهایی هم که با کمک نومحافظه کاران خواستار حمله به سوریه هستند می‌خواهند آمریکا را به نزاعی سوق بدهند که از آن برای انتخابات بهره برداری کنند.

المفتاح گفت: نزدیکی روسیه و ترکیه و گفت وگوهای تهران-آنکارا بخصوص در شرایطی که احتمال توافق درباره بهبود روابط ترکیه با دمشق مطرح است آمریکایی را آزرده خاطر کرده چون در این حالت ترکیه مرزهای خود را با سوریه مسدود کرده و ضمن توقف حمایت از تروریسم نیروهایش را از خاک سوریه خارج می‌کند.

رهبر حزب بعث ادامه داد: در این حالت سهم حضور آمریکا در بازی کم شده و فضا برا مانوردهی این کشور در بحران سوریه تنگ می‌شود، بنابراین واشنگتن با بهم ریختن برگه‌های بازی و اجرای آنچه که همواره خواستار آن بوده یعنی دخالت نظامی مستقیم به دنبال حفظ برخی متحدانش است و یا اینکه با شکستن یخ روابط خود با روسیه بار دیگر باب گفت‌وگو با آن را باز کرده و به توافقی دست یابد که برخی اهداف آمریکا را در ازای توقف دخالت نظامی محقق کند.

المفتاح در پایان سخنان خود تاکید کرد: همه احتمال‌ها درباره بحران سوریه مطرح است غیر اینکه کشوری جرات ورود به جنگ مستقیم در سوریه داشته باشد چون این امر به نابودی توان نظامی و اقتصاد آن کشور منجر شده و بر جایگاه بین المللی آن نیز بازتاب نامعلومی خواهد گذاشت.

۱۳۹۵/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...