نسخه چاپی

چرا‌ از يزداني درمراسم‌قهرمانان‌ تقدير نشد؟

سوالی كه همه منتظر پاسخ آن هستند

عکس خبري -  سوالي که همه منتظر پاسخ آن هستند

مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان المپیك در كمترین زمان ممكن برگزار شد. با دستور رییس جمهور ، بلافاصله پس از بازگشت كاروان ورزشی ایران از لندن و در نخستین فرصت ممكن مراسم تقدیر از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش ایران با شایستگی و زیبایی تمام برگزار شد.


به گزارش نما، در اين بين وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك از نفراتي هم تقدير كرد كه در المپيك ظاهرا شايستگي بيشتري داشتند ولي به حق خود نرسيدند؛ مثل سعيد عبدولي، الهه احمدي و يا علي مظاهري كه البته اين هم كار شايسته و خوبي بود.

به هر حال اين ورزشكاران تلاش خود را انجام دادند و ورزشكاري مثل سعيد عبدولي كه واقعا مي‌توانست يكي از طلايي‌هاي كشتي فرنگي باشد به دليل ناداوري، مدال طلا را از دست داد به همين دليل در اقدامي شايسته رييس جمهور محترم با ارسال پيامي دستور داد تا از سعيد عبدولي همانند ورزشكاران طلايي تقدير شود و او جايزه خود را دريافت كند.

در مراسم تجليل از قهرمانان هم سعيد به همراه چند نفر ديگر با وجودي كه در لندن نتوانسته بودند به حق خود برسند از سوي مسوولان مورد تجليل قرار گرفتند كه در نوع خود بسيار جالب توجه بود و به زيبايي‌هاي اين مراسم افزود.


اما در المپيك لندن علاوه بر سعيد عبدولي كه گفته مي‌شد بايد طلا مي‌گرفت اما ناداوري‌ها اجازه نداد، يك كشتي‌گير ديگر هم بود كه بايد مدال طلا مي‌گرفت اما بدشانسي اجازه نداد كه متاسفانه اين ورزشكار از ديد مسوولان ناديده ماند. رضا يزداني دارنده مدال طلاي جهان در سال 2011 در المپيك لندن هم شايسته كسب مدال طلا بود اما در پاي فينال به دليلي آسيب ديدگي مدال طلاي خود را از دست داد.

رضا يزداني كشتي‌گير خوب كشورمان كه با قرعه سختي هم روبرو شده بود و بايد در دور اول با سخت‌ترين حريف خود گاديسوف روبرو مي‌شد، در عين شايستگي سخت‌ترين حريف خود را شكست داد.

همه كارشناسان و پيشكسوتان كشتي بعد از مسابقه اول مدال طلاي رضا يزداني را قطعي مي‌دانستند اما در عين بدشانسي او در پاي فينال مغلوب آسيب‌ديدگي شد و مدال طلا را از دست داد.



يزداني در حالي در نيمه‌نهايي مجبور شد مسابقه خود را نيمه‌كاره رها كند كه به دليل انتقال به بيمارستان نتوانست در شانس مجدد مسابقه بدهد و حداقل براي برنز تلاش كند! وقتي هم كاروان ايران برگشت همه ديدند كه او با پاي مصدوم و با عصا وارد كشورمان شد و همين روزها است كه مورد عمل جراحي هم قرار بگيرد.

بدون شك رضا يزداني به عنوان يكي از بهترين كشتي‌گيران كشورمان كه هميشه با غيرت و تعصب كشتي‌ گرفته در اين واقعه بدجوري دچار ضرر و زيان شد. او مي‌توانست با رسيدن به مدال طلاي المپيك مهمترين افتخار و موفقيت ورزشي خود را به دست بياورد اما در عين شايستگي به دليل بدشانسي و به خاطر آسيب ديدگي اين موفقيت مهم و بزرگ را از دست داد.

جاي او در مراسم تجليل از قهرمانان و مدال‌آوران خالي بود. به نظر مي‌رسد كه او شايسته‌تر از هر شخص ديگري براي تقدير است چرا كه حتي با رباط پاره هم تلاش كرد كه به ميدان برگردد اما تقدير اجازه نداد.

اين تلاش رضا يزداني بايد ديده مي‌شد و از او هم در اين مراسم تقدير به عمل مي‌آمد. در بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگ‌ژو سعيد احمدي كشتي‌گير وزن 60 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد دقيقا با همين مشكل مواجه شد، او در حالي كه خيلي هم شانس مدال نبود اما با اين حال مورد لطف رييس جمهور محترم قرار گرفت و جايزه مدال برنز به سعيد احمدي تعلق گرفت.



به نظر مي‌رسد كه رضا يزداني دارنده مدال طلاي جهان در سال 2011 و دو مدال برنز جهان در سال‌هاي 2006 و 2007 هم مي‌توانست در مراسم تجليل مورد تقدير قرار بگيرد كه متاسفانه چنين نشد. اميدواريم با مساعدت مسوولان ورزش در روزهاي آينده رضا يزداني هم مورد تفقد قرار بگيرد تا روحيه و انگيزه بالاي خود را براي مسابقات آينده از دست ندهد.

اين كشتي گير شايسته براي حضور در ميادين بين‌المللي آينده نياز به روحيه و انگيزه فراوان دارد. در اين مدت كه او به دليل مصدوميت بستري است نياز است كه همه مسوولان ورزش او را مورد حمايت مادي و معنوي خود قرار بدهند.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...