نسخه چاپی

استاندارد ناتو در ارتش اوكراین اجرا شد

اوكراین در چارچوب ادامه همگرایی با ناتو چهار گردان از نیروهای خود را براساس استانداردهای نظامی این پیمان سازماندهی كرد و اجرای این برنامه همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ژنرال ویکتور موژنکو رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: چهار گردان از نظامیان اوکراینی در چارچوب اجرای استانداردهای ناتو زیر نظر کارشناسان نظامی غربی آموزش دیدند.
شبکه تلویزیونی راشا تودی روز دوشنبه به نقل از سخنان موژنکو افزود: اکنون برنامه های استاندارد سازی پنجمین گردان ارتش اوکراین براساس اصول نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در چارچوب برنامه های انجام گرفته تاکنون بیش از دو هزار نظامی اوکراینی زیر نظر مربیان غربی آموزش دیده اند.
از سوی دیگر، الکساندر تورچینوف رئیس شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرده است که ارتش این کشور در آینده به یکی از قدرتمندترین تشکیلات نیروهای مسلح در اروپا تبدیل می شود.
حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری وقت اوکراین متمایل به روسیه سال 2014 پس از شکل گیری اعتراض های خیابانی با حمایت های اتحادیه اروپا و آمریکا سقوط کرد. دولت کنونی با مسئولیت پترو پوروشنکو تحت حمایت های اتحادیه اروپا به وِیژه واشنگتن قرار دارد و تاکنون نیز بارها احتمال پیوستن کی یف به ناتو مطرح شده که در صورت عملی شدن برای مسکو نگران کننده است.

۱۳۹۵/۷/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...