نسخه چاپی

پیردوست در گفت‎و گو با نما؛

درب‌های سینمای ایران بر روی بازیگر نماها باز است/ سینمای ایران، سینمای ناهنجار است/ مانده‌ام مسافران تركیه با چه رویی به ایران پرواز می‌‎كنند

عکس خبري -درب‌هاي سينماي ايران بر روي بازيگر نماها باز است/ سينماي ايران، سينماي ناهنجار است/ مانده‌ام مسافران ترکيه با چه رويي به ايران پرواز مي‌‎کنند

مانده‌ام هنرمندانی كه قرارداد كاریشان با شبكه ماهواره‌ای «جم» به اتمام رسیده است با چه رویی می‌خواهند به كشور بازگردند.

سعید پیردوست، بازیگر تئا‌تر و سینما در گفت‎وگو با پایگاه خبری نما، در این خصوص، گفت: موافق این نسیتم که هنرمندان ایرانی برای مدت کوتاهی بخواهد با تغییر ظاهر در شبکه‎های ماهواره‌ای هنرنمایی کنند.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که هنرمندان می‌‎بایست به فرهنگ، سینما و تئا‌تر کشور خود احترام بگذارد، افزود: مانده‌ام هنرمندانی که قرارداد کاریشان با شبکه ماهواره‌ای «جم» به اتمام رسیده است با چه رویی می‌خواهند به کشور بازگردند.

پیردوست، سینمای کشورمان را سینمای ناهنجار برشمرد و تأکید کرد: درب‎های سینمای ایران امروز بر روی بازیگرانی باز شده است که اصلا بازیگر نیستند.

وی با انتقاد از حضور بازیگرانی که خاک سینما بر روی شانه آن‌ها ننشسته است، گفت: بازیگران نوظهور با یک بار قرار گرفتن بر پرده سینما اکنون تمام شبکه‎ها و فیلم‎های سینمایی و سن‎های تئا‌تر را به خود اختصاص داده‎ و جایی برای پیشکسوتان عرصه هنر باقی نگذاشته‌اند.

پیر دوست در ادامه اذعان داشت: باید به سینمای کشورمان به گونه‌ای دیگر نگاه کرد تا هنرمندان جهت هنرنمایی و معروف شدن جذب شبکه‌های ماهواره‎ای نشوند.

وی با اشاره به هنرنمایی کودکان در پرده سینما و تئا‌تر، خاطرنشان کرد: در عرصه هنر بخصوص هنر هفتم باید به کودکانی که بر روی پرده سینما نقش‌های خود را به خوبی ایفا می‌کنند تا بزرگانی که آرزوی هر هنرمندی است که کنار این پیشکسوتان ایفای نقش کنند، توجه کرد.

پیر دوست در ادامه به پیشکسوتان هنر هفتم همچون، جمشید مشایخی، عنایت بخشی، داوود رشیدی و .... اشاره و یادآورشد: بازیگران جوان می‌بایست به این هنرمندانی که خیلی زود‌تر از هنرمندان جوان سینمای کشورمان می‌توانستند به خارج بروند و در سناریو‎های مهم و بزرگ ایفای نقش کنند اما در کشور با همه سختی و مشکلات ماندند و برای مردم نقش آفرینی کردند، نگاه می‌کردند و جذب شبکه‎های ماهواره‎ای نمی‌شدند.

وی در خاتمه در خصوص وضعیت آینده هنرمندانی که سینمای ایران جهت بازی در شبکه‎های ماهواره‌ای ترک کرده‌اند، گفت: شاید برخی از بازیگرانی که به شبکه‎های ماهواره‎ای پیوسته‌اند با تغییر چهره و لباس بتوانند بار دیگر جذب سینما و تئا‌تر شوند اما باید همه چیز را به دست زمان سپرد و منتظر بود و دید آیا سینما، تئا‌تر مسافران ترکیه را قبول می‌کند یا خیر؟

۱۳۹۵/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...