نسخه چاپی

بیگی در گفت‎وگو با نما؛

مصوبه مجلس مغایر سیاست‎های كلی انتخابات است/ شورای نگهبان استفساریه مجلس را تأیید نمی‌‎كند / مصوبه مجلس نظارت شورای نگهبان را محدود می‌‎كند

عکس خبري -مصوبه مجلس مغاير سياست‎هاي کلي انتخابات است/ شوراي نگهبان استفساريه مجلس را تأييد نمي‌‎کند / مصوبه مجلس نظارت شوراي نگهبان را محدود مي‌‎کند

شورای نگهبان مصوبه روز گذشته مجلس را به دلیل تعارض با سیاست‌های كلی انتخابات، جهت اصلاح به مجلس عودت خواهد كرد.

احمدعلی‌رضا بیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، در گفت‎وگو با پایگاه خبری نما؛ با تأکید بر این مطلب که استفساریه‌ای (شورای نگهبان در مدت ۲۰ روزه درباره صلاحیت یک نامزد و صحت انتخابات، این شورا نمی‌تواند اظهارنظر مجددی داشته باشد) که روز گذشته در مجلس به تصویب رسید مغایر با سیاست‎های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: استفساریه‌ای که روز گذشته در مجلس به تصویب نمایندگان رسید محدودیت‎هایی را برای شورای نگهبان ایجاد می‌کند.

وی در ادامه افزود: سیاست‎های کلی انتخابات ضرورت، تسریع در روند تصویب قوانین همسو با سیاست‌ها را بیشتر از گذشته مورد تأکید قرار می‌دهد.

بیگی در ادامه با بیان این مطلب که در خصوص برخی موضوعات در سیاست‌های کلی انتخابات تعیین تکلیف شده است، گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات باعث شده تا نمایندگان مجلس در خصوص برخی موضوعات که در گذشته بر روی آن‌ها مناقشه وجود داشت از این پس بر مبنای سیاست‎های ابلاغی قوانین انتخابات را تدوین و تصویب کنند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: بررسی مقدمات استفساریه‌ای که رو گذشته در مجلس به تصویب رسیده قبل از ابلاغ سیاست‎های کلی بوده که اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی نسبت به این موضوع ورود کرده بودند.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت تصریح کرد: شورای نگهبان مصوبه روز گذشته مجلس را به دلیل تعارض با سیاست‌های کلی انتخابات، جهت اصلاح به مجلس عودت خواهد کرد.

وی نظارت شورای نگهبان را نظارت استصوابی دانست و گفت: نظارت شورای نگهبان تا زمان تأیید اعتبار نامه نمایندگان در صحن مجلس است و بعد از تأیید اعتبارنامه، وظیفه نمایندگان است که اعتبارنامه‎ای را تأیید یا رد کند.

به گفته عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی اگر اعتبارنامه نماینده‌ای به تصویب و امضاء شورای نگهبان برسد اما بعد از تأیید محرز شود که آن نماینده صلاحیت نامزدی در انتخابات را نداشته، شورای نگهبان نظر خود را به مجلس ارائه می‌دهد و این موضوع در کمیسیون تحقیق بررسی اعتبار نامه نمایندگان رسیدگی می‌‎شود و در صحن علنی به رأی همه نمایندگان گذاشته خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت در خاتمه بیان داشت: با عودت مصوبه مجلس از سوی شواری نگهبان به مجلس، نمایندگان بر اساس سیاست‎های کلی انتخابات، استفساریه را تصویب و رای به نظارت استصوابی شورای نگهبان خواهند داد.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...