نسخه چاپی

رویكرد رسانه‌های معاند درقبال اجلاس نم

در حالی رسانه هایی همچون العربیه به موضوع عادی تدابیر امنیتی در تهران می پردازند كه بارها مردم كشورمان شاهد ترورهای ناجوانمردانه مقامات و دانشمندان هسته ایران توسط تروریستها وگروه های تروریستی مورد حمایت سرویسهای اطلاعاتی آمریكا و انگلیس و برخی كشورهای همسایه بوده اند.


به گزارش نما به نقل از مهر، در روزهای اخیر یکی از بزرگترین رخدادهای سیاسی ایران و جهان یعنی برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها در تهران در جریان است اجلاسی که بسیاری از تحلیلگران و رسانه ها، برگزاری آن را در ایران در این مقطع زمانی بسیار مهم و حائز اهمیت می دانند.

در وسعت و اهمیت این اجلاس همین بس که بیش از 120 کشور دنیا یا به تعبیربسیاری از رسانه ها بیش از دو سوم کشورهای جهان در آن شرکت دارند.

زمانی اهمیت برگزاری این نشست برای بسیاری از تحلیلگران در غرب و جهان دو چندان می شود که این اجلاس بعد از تلاش های چند ساله آمریکا و متحدانش برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی در تهران برگزار می شود. اجلاسی که به اذعان بسیاری از رسانه های آمریکایی بیانگر شکست سیاستهای دولت اوباما در قبال ایران است، به طوریکه روز گذشته روزنامه نیویورک پست آمریکا این اجلاس را آخرین میخ بر تابوت " اوباما" رئیس جمهور آمریکا خواند.

اما در این میان نقش منفعلانه برخی رسانه های انگلیسی و رسانه های همسوی منطقه ای آنها مثل العربیه قابل تامل است.

در روزهای گذشته رسانه های عمده انگلیسی از قبیل "گاردین" ، " دیلی تلگراف" و... در قبال این رخداد سیاسی بزرگ بین المللی سکوت اختیار کرده اند تا شاید بتوانند از این طریق شکست سیاستهای دولتمردانشان برای منزوی کردن ایران را کم رنگتر جلوه دهند.

بعضا در این روزها خبرهای جسته و گریخته ای از شبکه انگلیسی بی بی سی در خصوص این اجلاس را شاهد هستیم که بدون اشاره به اهمیت این اجلاس واهداف آن و برد استراتژیک آن برای ایران ، به مسائل حاشیه ای این اجلاس مثل مسائل امنیتی تهران و تعطیلی 5 روزه می پردازد و یا به پوشش صرف اظهارات رسمی برخی مقامات ایران و خارجی در همایش می پردازد.

همچنین شبکه " العربیه" که به دروغ پردازی در خصوص تحولات سوریه و ایران مشهور است و دائما مشغول تحریف و بزرگنمایی مسائل بسیار جزئی در ایران و سوریه است این روزها بدون اشاره به ابعاد این اتفاق بزرگ سیاسی در تهران در گزارشی هم راستا با دوستان انگلیس شان به گزارش تدابیر امنیتی در تهران در جریان برگزاری این اجلاس پرداخت.

این رسانه ها در حالی با هدف سرپوش گذاشتن بر سیاستهای منفی و تنش آمیز دولتمردانشان در قبال ایران به مسائل حاشیه ای اجلاس می پردازند که تشدید تدابیر امنیتی در آستانه برگزاری رخدادهای سیاسی و حتی ورزش در تمام کشورهای جهان مرسوم و امری معقول است که می توان به تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده از سوی دولتمردان انگلیسی درجریان بازیهای المپیک لندن اشاره کرد که حتی از گشت زنی جنگنده های ارتش انگلیس بر فراز لندن هم چشم پوشی نشده بود.

همچنین در حالی این رسانه ها به موضوع تشدید تدابیر امنیتی در تهران می پردازند که بارها مردم کشورمان شاهد ترورهای ناجوانمردانه مقامات و دانشمندان هسته ایران توسط تروریستها وگروه های تروریستی مورد حمایت سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای همسایه بوده اند مثل بمب گزاری های سالهای گذشته گروهک تروریستی جندالشیطان در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان ویا ترور دکتر شهریاری و دیگر دانشمندان هسته ای کشورمان.

همچنین شبکه العربیه در روزهای اخیردر راستای رویکرد خاص خود به جای پرداختن به این رخداد سیاسی بزرگ که بیش از دو سوم کشورهای جهان در آن شرکت دارند به برخی مسائل حاشیه ای مثل نامه پراکنی اینترنتی چند نفر از مخالفان و معاندان نظام اسلامی به "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر و یا "با کی مون" دبیرکل سازمان ملل پرداخته است.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...