نسخه چاپی

مدیر كل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در گفتگو با نما:

3 پیش شرط برای اخذ نشان سلامت محصولات غذایی/ایران رتبه اول مصرف نان در جهان

عکس خبري -3 پيش شرط  براي اخذ نشان سلامت  محصولات غذايي/ايران رتبه اول مصرف نان در جهان

حسین رستگار مدیر كل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برای اخذ نشان ایمنی و سلامت باید محصولات غذایی دارای 3 شرط اساسی باشند، شرط اول اینست كه بتوانند موادی نظیر نمك، روغن و قند را تا حدامكان كاهش دهند و كمترین استفاده را از آنها داشته باشند.

به گزارش نما ، حسين رستگار مدیر کل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار نما گفت : ما يک طرح عمومي بنام "پي ام اس" داريم که از نانوايي هاي سطح شهر نمونه برداري مي کنيم و ميزان جوش شيرين، نمک و ساير افزودني ها را بررسي مي کنيم.
رستگار تصريح کرد: نتايج اين بررسي يک آمار کلي ايجاد مي کند که بصورت سالانه منتشر مي شود و ميزان تجاوز افزودني ها را از حد استاندارد نشان مي دهد.
وی ادامه داد : چنانچه نانوايي هايي که نمونه برداري از آنها صورت گرفته مرتکب تخلف شده باشند، ابتدا اخطار مي گيرند و در صورت تکرار يا تخلفات بزرگتر، پلمپ مي شوند.
وي با اشاره به اعطاي نشان ايمني و سلامت به محصولات غذايي گفت: در صنايع غذايي ما نشان ايمني و سلامت را به توليد کنندگاني که سلامت مردم را در نظر مي گيرند، اعطا مي کنيم.
رستگار افزود: براي اخذ نشان ايمني و سلامت بايد محصولات غذايي داراي 3 شرط اساسي باشند، شرط اول اينست که بتوانند موادي نظير نمک، روغن و قند را تا حدامکان کاهش دهند و کمترين استفاده را از آنها داشته باشند.
مدیر کل ازمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنين بايد استفاده از آلاينده هاي غير مجاز نظير رنگدانه ها و فلزات سنگين را به صفر نزديک کنند و سومين شرط اين است که از شرايط مناسب و تکنولوژي جديد در پروسه توليد استفاده کنند بطوريکه ماندگاري محصولات افزايش يابد.
25 مهر ماه مصادف با روز جهاني غذا است که در اين روز، ترکيبات غذايي از لحاظ حفظ سلامت مورد توجه قرار مي گيرد، کشور ايران رتبه اول جهان را در مصرف نان دارد که در سال هاي اخير افزايش نمک نان باعث ايجاد فشار خون بالا و در نهايت افزايش آمار سکته هاي قلبي شده است.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...