نسخه چاپی

انتقاد دادستان زابل از تبعید مجرمان به منطقه سیستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل گفت:از نمایندگان سیستان و بلوچستان درخواست داریم با پیگیری و ارائه یك طرح به مجلس تلاش كنند نگاه به سیستان به عنوان یك تبعیدگاه از كشور برچیده شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد سرگزی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان که محل دفتر دادستان زابل برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌ها باید از ایجاد التهاب در جامعه و پخش خبرهایی که منجر به ایجاد فضای یأس و ناامیدی میان مردم می‌شوند خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل افزود: رسانه‌های فعال سیستان و بلوچستان در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند، چرا که بازار انتشار اخبار کذب و هدفمند که قصد ملتهب کردن فضای استان را دارند، در فضای مجازی داغ است.

وی با بیان اینکه اعتیاد و تکدی‌گری به عنوان معضلات اساسی منطقه سیستان مطرح است، تصریح کرد: یکی از عوامل اساسی گرایش مردم سیستان به اعتیاد و مواد مخدر افزایش نرخ بیکاری است و مشکل اعتیاد این منطقه با ایجاد اشتغال پایدار قابل حل است.

سرگزی عنوان کرد: در حال حاضر 1400 زندانی در زابل وجود دارد که 75 درصد آنها معتاد هستند و شواهد نشان می‌دهد این افراد در پی مشکلات معیشتی گرفتار اعتیاد شده‌اند.

دادستان زابل با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با بحث اعتیاد و فروشندگان مواد مخدر در منطقه سیستان اظهار داشت: برخورد با افرادی که امنیت روانی و سلامت جامعه را بر هم می‌زنند باید در الویت‌ها نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه باش.

وی ضمن انتقاد از تبعید بسیاری از مجرمان به منطقه سیستان، خاطرنشان کرد: این نگاه باید از منطقه سیستان برچیده شود و از نمایندگان سیستان و بلوچستان درخواست داریم با پیگیری و ارائه یک طرح به مجلس تلاش کنند نگاه به سیستان به عنوان یک تبعیدگاه از کشور برچیده شود.

سرگزی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از وقوع جرم در پایین‌ترین رتبه در میان استان‌های سطح کشور قرار دارد، اظهار داشت: ماهانه حدود 1100 پرونده وارد دادگاه‌های منطقه سیستان می‌شود که فقط 25 مورد از آنها منتهی به کیفرخواست می‌شود و فقط 10 درصد از این کیفرخواست‌ها منتهی به صدور رای می‌شود.

۱۳۹۵/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...