نسخه چاپی

پروازهای روزهای 8 و 10 شهریور انجام نخواهد شد

عکس خبري -پروازهاي روزهاي 8 و 10 شهريور انجام نخواهد شد

مدیرعامل هواپیمایی هما گفت: با توجه به حجم پروازهای بین‌المللی در این روزها از پروازهای داخلی كاسته شده است و تنها در عصر روزهای 8 و 10 شهریورماه به دلیل مسائل امنیتی هیچ گونه پروازی انجام نخواهد شد.


به گزارش نما و به نقل از خبرگزاری جنبش عدم تعهد، فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی هما درخصوص خدمات ارائه شده توسط شرکت هواپیمایی هما به میهمانان شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، گفت: حدود چند ماه پیش وظایف شرکت هواپیمایی برای بهتر برگزاری این اجلاس مشخص شد که به اعتبار حساسیت پروازها رسولی‌نژاد مسئولیت هماهنگی و هدایت سایر ارگانهایی که در سطح فرودگاه مهرآباد و حضرت امام(ره) فعالیت می‌کنند، را عهده‌دار شدند.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی، ارگان‌های انتظامی، امنیتی، نظامی و گمرک تمام تلاش خود را برای درخشیدن ایران در برگزاری این اجلاس مهم و حساس به کار گرفته‌اند.

پرورش اظهار داشت: با توجه به اطلاعات دریافتی از کشورهای شرکت کننده در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد حدود 18 تا 20 نوع هواپیمای مختلف وارد ایران می‌شود که بسته به سطح سران کشورها، تعداد همراهان و نوع هواپیماهای اعلام شده آمادگی ارائه کلیه خدمات اعم از هندلینگ، پارک پوزیشن، کترینگ(خدمات پذیرایی)، چاکس هواپیما، گذاشتن پله و دیس پج هواپیما را داریم.

وی افزود: در صنعت هوایی ارائه هرگونه خدمات منوط به داشتن گواهینامه است که این امر با وجود توانمندی ها و امکانات داخلی کشور که تمام آنها دارای لیسانس بین المللی می‌باشند، محقق شده است.

مدیرعامل هواپیمایی هما بیان کرد: کشورهای شرکت کننده برای حضور در تهران با بخش خدمات فرودگاهی ارتباط برقرار کرده و امکانات درخواستی خود را اعلام کرده اند و شرکت هواپیمایی هما هم تمام این امکانات و خدمات را در سطح عالی برای آنها آماده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آخرین آمار ورود هواپیما به تهران حدود 60 فروند از انواع مختلف است که در مدت برگزاری اجلاس برخی تهران را ترک میکنند و تعدادی دیگر در تهران می‌مانند که در این صورت همه نوع خدمات به آنها داده خواهد شد.

پرورش تصریح کرد: بعضی از سران و هیات‌ها خواستار سفر به شهرهای دیگر کشورمان هستند که در این خصوص نیز هواپیمایی آماده ارائه هرگونه خدمات است. در این بین یکی از کشورها اعلام کرده که با هواپیمای اختصاصی به زنجان خواهد رفت و دیگر هیات‌های کارشناسی با هواپیمایی ایران، به اصفهان و شیراز سفر می‌کنند، چرا که از لحاظ صرف هزینه به نفع آنها خواهد بود. بعد از اجلاس نیز ممکن است تعدادی از میهمانان تمایل به ماندن در ایران را داشته باشند که بازهم مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به حجم پروازهای بین المللی در این روزها از پروازهای داخلی کاسته‌ایم اما پروازهایی که بلیط آنها از قبل فروخته شده انجام خواهد شد. تنها در عصر روزهای 8 و 10 شهریورماه به دلیل مسائل امنیتی هیچ گونه پروازی انجام نخواهد شد که البته قبلا اطلاع رسانی شده است.

مدیرعامل هما ادامه داد: پروازهای شرکت کنندگان در اجلاس عدم تعهد بین فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) تقسیم شده اما هواپیمای سران کشورها در مهرآباد به زمین می‌نشیند. تعداد پروازها در روزهای 7 ، 8 و 9 شهریور حدود 29 پرواز در سطح رئیس جمهور، رئیس مجلس، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر بوده و پیک پروازها از نظر اهمیت امروز و فردا انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: تسهیلات پیش بینی شده برای ماندن هواپیماها در مهرآباد تا ظرفیت 100 فروند هواپیما است که به جهت ارائه خدمات بهتر به میهمانان تعدادی از هواپیماهای خود را از تهران خارج کرده‌ایم.

مدیرعامل هواپیمایی هما در پایان اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه غرب علیه جمهوری اسلامی مخصوصا در حوزه صنعت هوایی تمامی تجهیزات و خدمات، داخلی و با استانداردهای جهانی و تحت لیسانس بین المللی صورت می‌گیرد که این نشان از توانمندی متخصصین و کارکنان ایران در این حوزه است و امیدواریم در اجلاس تهران تحریم ها را از سر راه برداریم.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...