نسخه چاپی

منصوری در گفت‌وگو با نما؛

كمیسیون اصل 90 پیگیر برگشت حقوق های نا متعارف به خزانه است/ برگشت سه میلیارد تومان حقوق اضافه به خزانه

عکس خبري -کميسيون اصل 90 پيگير برگشت حقوق هاي نا متعارف به خزانه است/ برگشت سه  ميليارد تومان حقوق اضافه به خزانه

سه میلیارد از حقوق‌ مدیرانی كه بالای بیست میلیون دریافت كرده‌اند با ورود قاطعانه مجلس به خزانه عودت داده شده است.

محمدرضا منصوری، نماینده مردم ساوه و عضو کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‎وگو با پایگاه خبری نما، با اشاره به قرائت گزارش اصل ۹۰ در مورد حقوق‎های نجومی در صحن علنی مجلس، گفت: مجلس در برخورد با دریافت حقوق‎های نجومی قاطعانه ورود کرده است.

وی در ادامه افزود: طبق قانون وظیفه سازمان بازرسی است تا مدیرانی که حقوق‎های نجومی دریافت کرده‎اند را به قوه قضاییه معرفی کند.

منصوری بیان کرد: در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ به آمار و ارقام و میزان دریافتی‎های مدیران اشاره شده است و نسخه‌ای از گزارش مجلس در اختیار مسئولان سازمان بازرسی کل کشور قرار خواهد گرفت.

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: سازمان بازرسی طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ آمار و ارقام بدست آمده را بررسی و با شناسایی متخلفان، مدیران را جهت رسیدگی به تخلفشان به قوه قضاییه معرفی خواهد کرد.

نماینده مردم ساوه در خانه ملت به مدیران که به مدیران زیر دست خود حقوق‎های غیرمتعارف پرداخت کرده‎اند اشاره و بیان کرد: این مدیران تخلفشان بیشتر از مدیرانی است که حقوق‎های نامتعارف دریافت کرده‎اند و دستگاه قضایی کشور موظف است به تخلف مدیران ارشد نیز رسیدگی کند.

منصوری با تأکید بر این مطلب که در برخی از پرداخت‎ها مسئولان دولتی منع قانونی برای پرداخت حقوق به مدیران زیر دست خود نداشتند، گفت: با مصوبه مجلس در سال‎های گذشته دست مسئولان دولتی در پرداخت حقوق به مدیران پایین دستی باز گذاشته شده بود.

عضو فراکسیون ولایت در ادامه به مصوبه دولت که برای پرداخت حقوق مدیران سقف ۲۰ میلیون تومان را مشخص کرده است اشاره و بیان داشت: با ابلاغ این مصوبه از سوی دولت به دستگاه‎ها و نهادهای دولتی، مدیران ارشد برای پرداخت حقوق کلان به مدیران زیر دست خود نسبت به گذشته باز‌تر خواهد شد و مدیرانی که در حال حاضر هفت تا هشت میلیون حقوق دریافت می‌‎کنند در آینده حقوقشان به بیست میلیون تومان هم می‌رسد.
وی در ادامه با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بر طبق گزارش‎های بدست آمده به صد و چهار نفر از مدیران، بالای ۸۰ میلیون وام داده شده است که جمع کل وام‎های پرداختی به بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان است.

عضو کمیسین اصل ۹۰ با تأکید بر این مطلب که سه میلیارد از حقوق‌های دریافتی به خزانه عودت داده شده است، گفت: این میزان پول عودت شده به خزانه برای مدیرانی است که بالای بیست میلیون دریافت کرده‌اند و هنوز به مدیرانی که حقوقشان زیر بیست میلیون است مسئولان ورود نکرده‎اند و با وارد شدن بر این بخش تمامی دریافتی‎های مدیران اعم از حقوق و وام‌ها دریافتی به خزانه عودت خواهد شد.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...