نسخه چاپی

علت شكست فتنه از زبان یك فراری

عکس خبري -علت شکست فتنه از زبان يک فراري

موسوی جو زده بود و فكر می كرد جنبش مثل رنگ پاشیدن به دیوار است

به گزارش نما به نقل از کیهان، عضو متواري مركزيت گروهك - ملي مذهبي ضمن تبرئه گروهك خود، موسوي و كروبي و ديگر فعالان تندروي فتنه سبز را متهم به جوزدگي و ناداني كرد.

تقي رحماني كه در پاريس اقامت دارد، در مصاحبه با يكي از وبلاگ هاي اپوزيسيون موسوم به «كارزار همبستگي» علت شكست فتنه 3 سال پيش را اين گونه توضيح داد كه، «مطالبه محوري لايه هايي از جنبش به سوي براندازي رفت. موسوي بايد راه گفت وگو با حكومت را باز مي كرد. مهندس سحابي مي گفت شعار عليه حكومت بدهيد اما آقايان موسوي و كروبي كلي حرف مي زدند. اين نشانه جو زدگي اين بزرگواران بود. بعد از روز قدس، با طرح شعار «جمهوري ايراني»، حكومت چند ترفند زد.

با يك استراتژي حساب شده پليس را به ميدان فرستاد، نه نظامي ها را. با چوب و چماق تعداد كمتري كشته مي شدند و تعداد زيادي مجروح. ديگر اين كه با طرح شعار «جمهوري ايراني» تفرقه و تفكيك سياسي ايجاد كرد. نشانه رفتن كل نظام شعاري بود كه هماهنگي با توان و امكانات جنبش نداشت، اما احساسات را راضي مي كرد. هزينه حضور در خيابان بالا رفت. نتيجه آن شد كه از عاشوراي 88 به بعد، ديگر امكان حضور خياباني وجود نداشت.

اين اظهارات در حالي است كه گروهك هاي نفاق خود عامل اصلي فريب و سقوط برخي عناصر لجوج و ساده لوح در ميان اصلاح طلبان بودند و آنها را شريك بدبختي هاي خود كردند.

وي مي افزايد: وقتي خواسته هاي مدني مطرح مي شود، ظرافت بيشتري دارد اما اين ظريف كاري در توان سران جنبش نبود. وزارت اطلاعات با پليس تقسيم كار كرده بودند. پليس هزاران نفر را شل و پل كرد و 500 پرونده قضايي درست كرد. وزارت اطلاعات نيروهاي سابقه دار سياسي را كه فعال شده بودند گلچين مي كرد. شبكه ها توسط گروه هاي سياسي فعال شده بودند، اعم از سازمان مجاهدين انقلاب، ملي -مذهبي ها، نهضت آزادي، چپ هاي سياسي مدني شده، و... عملا با دستگيري فعالان، نفس شبكه ها گرفته شد.

در صورتي كه مهندس موسوي فكر مي كرد مثل طرح و نقاشي است كه به ديوار مي پاشي و شكل مي گيرد. ما از مطالبه محوري به كلان محوري رفتيم و كل نظام نشانه رفت. شعارها تفكيك نشد و خستگي ايجاد كرد. ناهماهنگي ميان اصلاح طلبان هم تبديل به يك مانع شده بود.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره دولت خاتمي و بي توجهي به زندگي مردم گفت: انتقاد ما به خاتمي اين بود كه تيم اقتصادي ايشان دست كارگزاران بود، اما دولت احمدي نژاد سعي كرد به اقشار زحمتكش رفاه بدهد و اين جلوي فراگيري جنبش را گرفت. من در زمان انتخابات به بسياري از روستاها رفتم و ديدم هزينه هاي دولت تاثير خودش را گذاشته است. آنها مي گفتند برخلاف دولت هاي قبلي بودجه ها را نخورد و چيزي هم به ما داد.

تقي رحماني همچنين به تقليد از تبليغات صهيونيستي مدعي شد «حكومت ايران مي خواهد بمب اتمي بسازد اما مي خواهد آن را بر سر چه كساني بياندازد؟ به جاي اسرائيلي ها، فلسطيني ها هم هدف بمب اتمي واقع مي شوند»! رحماني اخيرا خواستار ارتباط با اسرائيل و به رسميت شناختن اين رژيم نامشروع شده بود.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...