نسخه چاپی

وضع فوق العاده برای سه ماه دیگر در تونس تمدید شد

دولت تونس روز سه شنبه از تمدید وضع فوق العاده به سبب افزایش حملات گروه های تندرو در این كشور خبر داد. ریاست جمهوری تونس با صدور بیانیه ای با اعلام این خبر تاكید كرد: الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس روز سه شنبه 18 اكتبر پس از مشورت با نخست وزیر و رئیس مجلس نمایندگان، تصمیم گرفت وضع فوق العاده را در سراسر این كشور به مدت سه ماه دیگر تمدید كند. این سه ماه از 19 اكتبر 2016 آغاز خواهد شد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: از اوایل سال2011 میلادی و سرنگون شدن رژیم دیکتاتوری زین العابدین بن علی، حملات گروه های تندرو در این کشور افزایش یافت و این گروه ها بیش از یکصد نفر از نیروهای امنیتی و ارتش و بیست غیرنظامی و پنجاه و نه گردشگر خارجی را در تونس کشتند.

برقراری وضع فوق العاده در تونس به مسئولان و دولت این کشور اجازه می دهد که بدون گرفتن اجازه از دستگاه قضایی، رفت و آمد افراد و خودروها را ممنوع و با برگزاری اعتصاب های کارگری مخالفت کنند. همچنین دولت می تواند اقامت اجباری را برقرار و برگزاری جلسات و همایش ها را ممنوع و اقدام به بازرسی شبانه روزی مغازه ها و فروشگاه ها و نظارت و کنترل بر مطبوعات و نشریات و پخش برنامه های شبکه های رادیویی و برنامه سینماها و تئاترها در این کشور کند.

۱۳۹۵/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...