نسخه چاپی

روزشمار ايام فتنه-8 شهريور

حمایت احمدی‌نژاد از انتصاب وزرای‌نظامی‌دردولت

عکس خبري -حمايت احمدي‌نژاد از انتصاب وزراي‌نظامي‌دردولت

احمدی‌نژاد: اگر این منطقی كه برخی می‌گویند یك نظامی نباید در كابینه حضور داشته باشد را بپذیریم بسیاری از مسائل زیر سوال می‌رود.


* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها ضمن بیان انتقادات صریحی از وضعیت تدریس علوم انسانی در دانشگاه های کشور فرمودند: «دانشجویان، افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرم هستند که ضمن دارا بودن فکر، عمل، و بصیرت، در صحنه نیز حضور دارند و با آزمودن صحنه، در چارچوب کار می‌کنند اما اساتید دانشگاه‌ها فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تحصیل حدود دو میلیون دانشجو از سه میلیون و نیم دانشجوی کشور در رشته های علوم انسانی تأکید کردند: «این مسئله نگران کننده است زیرا توانایی مراکز علمی و دانشگاهها در زمینه کار بومی و تحقیقات اسلامی در علوم انسانی و همچنین تعداد اساتید مبرّز و معتقد به جهان بینی اسلامی رشته های علوم انسانی در حد این تعداد دانشجو نیست. بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه هایی است که مبانی آنها مادیگری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود و آموزش این علوم انسانی در دانشگاهها منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد. مراکز تصمیم گیری اعم از دولت، مجلس، و شورایعالی انقلاب فرهنگی باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.»

ایشان یکی دیگر از وظایف دانشگاهها و اساتید را میدان دادن به اظهار نظر دانشجویان برشمردند و تأکید کردند: «بهترین زمینه برای ایجاد فضای اظهارنظر آزاد، تسریع در راه اندازی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاهها است. اگر بحثهای تخصصی در زمینه های سیاسی، اجتماعی و حتی فکری و مذهبی در محیط های سالم و با حضور افراد توانمند در بحث، انجام شود، ضایعات کشاندن اینگونه بحثها به محیط‌های اجتماعی بوجود نخواهد آمد.»

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: در ابتدای دیدار اساتید دانشگاه ها با رهبر انقلاب، دکتر روح الامینی پدر یکی از جان باختگان حوادث پس از انتخابات، در حضور رهبر معظم انقلاب نظام را بزرگ‌ترین مظلوم فتنه‌ی اخیر معرفی کرد و در ادامه درخواست قصاص عوامل فوت فرزندش را مطرح نمود و در بخش دیگری از سخنانش نیز با یادآوری اینکه رهبر انقلاب از40 روز پیش و اولین ساعاتی که در جریان این حادثه قرار گرفتند، به‌ طور ویژه پیگیر ماجرای قتل مشکوک فرزندش و دیگر آسیب‌دیدگان حوادث اخیر بوده‌اند و دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را صادر کرده‌اند، از رهبر انقلاب تشکر کرد.

رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به وی فرمودند: «در طول این سال‌ها گاهی اتفاق افتاده که از کسی تخلفی سر زده؛ یک قول و یک نظر این بوده که به خاطر خدماتی که این شخص کرده، ‌از آن تخلف بگذریم! یک حرف دیگر این بوده که ما تخلف را در وزن خودش و اندازه‌ی خودش محاسبه کنیم؛ به معنای واقعی کلمه؛ آثار تخلف را هم بر آن بار کنیم؛ به جای خود از خدمات هم تقدیر کنیم. بنده به این نظر دوم همیشه معتقد بودم و الآن هم معتقدم. بنای نظام و تصمیم نظام بر مجامله کردن نیست. همان‌طور که ما با کسانی که با نظام صریحاً معارضه می‌کنند، بنای بر مجامله نداریم، معتقد به ایستادن در موضع قانون و موضع حق هستیم، عیناً همان‌طور، اگر چنانچه در مجموعه‌ی منتسب به نظام، تخلفی انجام بگیرد، کار بدی انجام بگیرد، خدای نکرده جنایتی انجام بگیرد، باز هم اعتقاد من همین است. ما در موضع قانون، در موضع حق باید بایستیم.»

* سحام نیوز: مهدی کروبی در جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: «در روز قدس نیز بار دیگر قدرت مردم را خواهید دید و متوجه می‏شوید که مردم از چه فکر و اندیشه‏ای حمایت می‏کنند، زیرا مردم خودشان می‏فهمند و درباره آنچه روی داده است داوری می‏کنند.»

* روابط عمومی قوه قضاییه: «رییس قوه قضاییه به کمیته سه نفره نظارت بر رسیدگی به حوادث و اغتشاشات اخیر دستور داد نامه حجت‌الاسلام کروبی به رییس قوه قضاییه را بررسی و نتیجه آن را گزارش دهند.»

* ایسنا: احمد توکلی در جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رییس جمهور گفت: «وزیر پیشنهادی علوم رئیس ستاد انتخاباتی بود که آن ماجراهای تلخ را در پی داشت. وی از نظر معترضان که گرچه اقلیت‌اند جمع کثیری از مردم را تشکیل می‌دهند، متهم اصلی است. البته بنده این اتهام را ناوارد می‌دانم، ولی احساس آنها امری واقعی است. به نظر می‌رسد اکثریت دانشگاهیان جز این دسته‌اند. وزارت چنین فردی به واگرایی دانشگاه و دولت کمک می‌کند یا به همگرایی؟ آیا از نظر سیاسی و کارایی دولت به مصلحت است؟ وزیر پیشنهادی کشور یک نظامی خوش سابقه دارای پیشینه فنی است، در وضعیتی که دشمنان خارجی و کثیری از معترضان دولت را به استناد برخی واقعیت‌ها و یا براساس برخی توهمات به سلب آزادی و فشار متهم می‌سازند انتخاب یک نظامی برای سیاسی‌ترین وزارت‌خانه داخلی به صلاح است؟ به احیای آبروی آسیب دیده نظام در جهان کمک می‌کند؟ به ترمیم شکاف در جامعه مدد می‌رساند؟»

*ایسنا: احمدی نژاد در دفاع از وزرای پیشنهادی خود در مجلس به پشت تریبون رفت و اظهار داشت: «دانشگاهیان بامردم و در متن مردم هستند اما برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار انتخابات مخدوش بوده است و چرا ما باید یک حرف غیر واقعی را از تریبون مجلس بیان کنیم و بعد از آن کسی که سالمترین انتخابات را برگزار کرده به جای اینکه به او خسته نباشید بگوییم، بگوییم که او چرا معرفی شده است و دانشگاهیان با معرفی او ناراحت شدند؟ پس ما باید کسی که با رمز تقلب تهران را به آشوب کشید را وزیر علوم قرار دهیم؟ به نظر من این اندیشه یک اندیشه اشتباه است و این کار ما نهایت احترام به دانشگاهیان است چرا که یک مجری خوب، ‌یک مدیر خوب که استاد تمام دانشگاه است و سالم‌‌ترین انتخابات را برگزار کرده وزیر علوم قرار دهیم و این نهایت قدردانی دانشگاه است.»

وی به برخی نمایندگان که گفتند چرا یک نظامی وزیر شده است، گفت: «این منطقی که برخی می‌گویند یک نظامی نباید حضور داشته باشد را بپذیریم بسیاری از مسائل زیر سوال می‌رود.»

رئیس‌جمهور با بیان مطلبی مزاح‌گونه با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر ما این منطق را بپذیریم که یک نظامی نباید وزیر شود، مثلا خود آقای لاریجانی که رئیس مجلس هستند در گذشته سپاهی بودند و بعد از آن وزیر ارشاد و پس از آن رئیس صدا و سیما شدند و خوب چون نگاه ایشان یک نگاه فرهنگی بود انتخاب شدند.»

* آسیا تایمز: «ایران بارها اعلام کرد که اغتشاشگران از سوی دولت های غربی از جمله انگلیس، امریکا، اسرائیل و بعضی از کشورهای غربی مورد حمایت و پشتیبانی قرار دارند ولی این کشورها آن را انکار کرده و بی اساس می‌شمردند تا اینکه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا، در تاریخ 9 آگوست اعلام کرد دولت امریکا به‌شدت از معترضان حمایت های گوناگون فنی و مالی کرده است و از هر کاری که از دستش برمی آید، در حمایت از آن‌ها دریغ نکرده است. پس از آن، دولت‌مردان آلمان و فرانسه نیز به پشتیبانی خود اذعان کردند.»

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...