نسخه چاپی

استاندار آذربايجان شرقي خبر داد:

تبلیغ بهائیت در میان زلزله زدگان !

عکس خبري - تبليغ بهائيت در ميان زلزله زدگان !

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعضای یك گروه بهایی كه در قالب امدادگر اقدام به تبلیغ بهائیت در بین زلزله زدگان می كردند دستگیر شدند.


استاندار آذربايجان شرقي گفت: اعضاي يك گروه بهايي كه در قالب امدادگر اقدام به تبليغ بهائيت در بين زلزله زدگان مي كردند دستگير شدند.
به گزارش نما، احمد عليرضا بيگي در مراسم تجليل از خبرنگاران استان با بيان اينكه دشمنان ايران از هر فرصتي براي ضربه زدن به ملت ايران استفاده مي كنند، افزود: دشمنان حتي به دنبال استفاده از زلزله ارسباران و ضربه زدن به نظام بودند.
وي با اشاره به دستگيري افرادي كه در پوشش و با عنوان امدادرسان به زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي اقدام به شايعه پراكني براي تشويش اذهان مردم زلزله زده مي كردند گفت: اين جريان رسانه اي با اعزام نفرهاي خود در قالب امدادگر و توزيع اجناس تاريخ گذشته به نوعي عليه نظام جمهوري اسلامي تبليغ مي كرد كه با آگاهي از اين ترفند افراد اين جريان دستگير شدند.
وي گفت: زلزله يك فرصت طلايي براي بازسازي و آبادي منطقه است. وي حضور رهبر معظم انقلاب در كنار مردم مصيبت ديده و زلزله زده آذربايجان شرقي را موجب تسلاي خاطر آسيب ديدگان دانست.
گزارش فارس حاكي است، هفته گذشته پس از وقوع زلزله آذربايجان شرقي اخباري در رسانه ها منتشر شد كه يك تشكيلات مخفي براي ارسال گزارش و فروش خبر با عنوان شاهد عيني از شبكه هاي ضدانقلاب از جمله بي بي سي و VOA عازم اين استان مي شوند تا با شايعه پراكني، فروش خبرهاي دروغين و تبليغ بهائيت اقدام به جمع آوري پول هاي هنگفت كنند.
در بين آنان بهايي ها، منافقين، عناصري از كمونيست ها و برخي از افراد وابسته به جبهه موسوم به ملي به چشم مي خورد كه قصد داشتند با ارسال خبرهاي دروغين و جعلي از زلزله آذربايجان، نحوه امدادرساني به آنان را طور ديگري جلوه دهند.
نكته قابل توجه اينجاست كه برخي از عناصر اين شبكه با پول هاي جمع آوري شده و هزينه تبليغ اقدام به خريد خودروي لوكس مي كنند اما در ميانه راه اين خودرو تصادف كرد و موجب مجروح شدن سرنشينان آن شد اما آنان خود را به جاي زلزله زدگان معرفي كردند تا به صورت رايگان درمان شوند.
نگران شيوع بيماري در مناطق زلزله زده هستيم
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، مصداقي نيا معاون بهداشتي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در جريان بازديد از مناطق زلزله-زده گفت: در حال حاضر تنها نگراني جدي ما، با توجه به نزديكي فصل سرما، سرد شدن هوا است كه امكان شيوع بيماري هاي تنفسي را در منطقه زلزله زده آذربايجان شرقي بيشتر مي كند كه بايد نسبت به اسكان دائم و احداث ساختمان هاي مردم جديت شود.
وي بر بازسازي و نوسازي سريع مراكز و خانه هاي بهداشت آسيب ديده از زلزله تاكيد كرد.
ثبت 1770 زمين لرزه در آذربايجان شرقي
به گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، از ساعت 16 (شنبه مورخ 21 مرداد 1391، مصادف با زلزله اخير استان آذربايجان شرقي تاكنون، تعداد 1770 زمين لرزه در حوالي اهر و ورزقان توسط اين مركز به ثبت رسيده است.
بزرگترين پس لرزه با بزرگي 3/5 ريشتر در ساعت 32:18 روز 24 مرداد 1391 حوالي ورزقان اتفاق افتاد و آخرين پس لرزه بزرگ در ساعت 13:14 يكشنبه 5 شهريور 1391 با بزرگي 0/4 ريشتر حوالي ورزقان روي داد.
اعزام هر روزه اكيپ هاي بهداشتي به مناطق زلزله زده
از زمان وقوع زلزله در آذربايجان شرقي هر روز 30 اكيپ بهداشتي و درماني سيار به 178 روستاي زلزله زده، اعزام شده است.
علي رضا يعقوبي رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: اين اكيپ ها شامل 30 پزشك و 30 ماما، 22 كارشناس بهداشت محيط و 22 كارشناس بيماري ها به همراه 12 كارشناس روان و 33 داروساز و مسئول امور عمومي و خدمات با 30 راننده و خودرو مي باشند كه به تمام روستاهاي آسيب ديده مناطق زلزله زده، سركشي مي كنند و با معاينه اهالي و بخصوص كودكان، داروهاي مورد نياز را در محل تجويز و در صورت بد حال بودن، آنان را به مراكز درماني انتقال مي دهند.
66 درصد جان باختگان زلزله زنان بودند
مديركل پزشكي قانوني آذربايجان شرقي گفت: از جان باختگان زلزله اخير در شهرستان هاي اهر، هريس و ورزقان 66درصد را زنان تشكيل مي دهند.
بهرام صمدي راد روز سه شنبه آمار قطعي و نهايي جان باختگان اين حادثه را 258نفر اعلام و اظهار كرد: از اين تعداد 171نفر زن و 87 نفر مرد بودند.
وي درباره تركيب سني فوت شدگان گفت: 52 نفر از فوت شدگان زير 10سال، 17نفر 10 تا 19سال، 54 نفر 20 تا 39 سال، 38 نفر 40 تا 59 سال، 58 نفر 60 تا 79 سال و 24 نفر نيز 80 سال به بالا سن داشتند.
ساخت 2 هزار واحد مسكوني توسط اصفهاني ها
مديركل مديريت بحران استان اصفهان، از بهسازي دو هزار واحد مسكوني مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي توسط اين استان خبر داد.
«منصور شيشه فروش» روز دوشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد يك هزار و800 واحد توسط بنياد مسكن اصفهان و 200واحد ديگر توسط بسيج سازندگي استان بهسازي مي شود.
وي از ارسال 40 تن آرد و 12تانكر آبرساني سيار از اين استان به مناطق آسيب ديده زلزله خبر داد.
نياز به 9 هزار ميليارد ريال براي ساخت خانه
در جريان زلزله 2/6ريشتري شهرهاي تبريز، هريس، ورزقان و اهر بيش از 17هزار واحد مسكوني روستايي تخريب شد.
گزارش خبرنگار كيهان از تبريز حاكي است قربان محمدي رئيس بنياد مسكن آذربايجان شرقي، در حاشيه امضاي تفاهم نامه بسيج سازندگي با بهزيستي براي ساخت مسكن زلزله زدگان مددجو گفت: براي ساخت واحدهاي تخريبي به 9 هزار ميليارد ريال بودجه نياز است كه 6 هزار ميليارد ريال آن براي واحدهاي مسكوني و 3 هزار ميليارد ريال نيز براي مدارس، خانه هاي بهداشت و مساجد مي باشد و از 17هزار و400 واحد تخريبي روستاها 10هزار واحد كه ساكنان آن در روستاها سكونت دايمي دارند، در اولويت احداث مي باشند.
وي مساحت واحدهاي ساخته شده را 60 متر اعلام كرد و خواستار تامين سيمان، آجر، ميلگرد و درب و پنجره واحدهاي مسكوني زلزله زده از سوي مردم شد.
مشكل نگهداري حيوانات در نزديكي مردم
خبرنگار كيهان از تبريز به نقل از محمدمهدي گويا رئيس مركز مبارزه با بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم اكنون مشكل عمده نگهداري حيوانات در نزديكي زندگي مردم است كه بايد مكان مخصوص نگهداري دام ها به سرعت آماده شود و مردم از فضولات حيواني دور باشند.
وي گفت: تاكنون هيچ نوع بيماري واگيردار در منطقه مشاهده نشده است و كنترل آب آشاميدني، سرويس بهداشتي، حمام و دفع بهداشتي زباله به خوبي در حال انجام است.
خريد 700 ميليارد ريال مصالح ساختماني
مديركل بنياد مسكن آذربايجان شرقي گفت: مصالحي به ارزش 600 تا 700 ميليارد ريال براي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خريداري شده است.
قربان محمدي به خبرنگار كيهان گفت: آجر، سيمان، ميلگرد و ساير مصالح خريداري و انبار شده تا در زمان نياز به روستاها ارسال شود.
وي افزود: مشكلي از بابت مصالح ساختماني نداريم و نيازها يا تامين شده يا در حال تامين است.
مديركل بنياد مسكن آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه در امر ساخت و ساز قرارداد سه جانبه بين بنياد مسكن، سازنده و مالك منعقد مي شود، گفت: تسهيلات اعطايي به خود مردم داده نخواهد شد بلكه از طريق بنياد مسكن به عنوان ناظر در مراحل مورد نياز هزينه و به كارهاي اجرايي تزريق مي شود.
وي اظهار كرد: واحدهايي كه بنياد مسكن در حال احداث است تا مرحله سفيدكاري ادامه خواهد داشت و از آن به بعد به مالك تحويل داده مي شود تا با توجه به سليقه خود براي انجام امور داخلي و تزئيناتي واحدها اقدام كند.
به گزارش علوم پزشكي تبريز از 43 بيمارستان آذربايجان شرقي 42 بيمارستان قادر به مقاومت در برابر زلزله نمي باشند و تنها بيمارستان امام رضا(ع) تبريز، در برابر زلزله مقاوم است.همچنين سپاه عاشورا در 10روز عمليات آواربرداري از 50 روستاي اهر، ورزقان و هريس را انجام مي دهد و مكان هاي مناسب نگهداري از دام و احشام روستائيان زلزله زده را به زودي احداث مي كند.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...