نسخه چاپی

استعفای سه وزیر دولت روحانی ایثار بود یا....

به گزارش نما - روزنامه ابتکار نوشت:محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید: استفعای سه وزیر در شرایط کنونی به نوعی ایثارگری محسوب می‌شود.

وی می‌گوید: این اتفاق باعث شد تا هزینه را برای دولت در تغییر کابینه به حداقل برساند. اگرچه ممکن است نگاه جامعه به این سه نفر یکسان نباشد و انتظار تغییر برای همه آن ها نمی‌رفت اما همین که این تغییر در قالب استعفا رخ می‌دهد، ایثارگری این آقایان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه همیشه آسانترین راه بهترین راه نیست، می‌افزاید: در ارتباط با این موضوع که حسن روحانی چه اقدامی انجام دهد بهتر است، باید گفت اگر روحانی دامنه اطلاعات خود را گسترده کند. ما در حوزه‌های مورد نظر نیروی انسانی زیادی داریم و نباید نیروی انسانی فدای و کمبود اطلاعات شود.

وکیلی افزایش اطلاعات از افراد حاضر در حوزه‌های مورد نظر را برابر با باز شدن گمانه‌زنی‌ها برای حضور افراد اصلح می‌داند. وی با اشاره به این موضوع که افزایش اطلاعات روحانی می‌تواند او را به گزینه‌های قطعی برای وزارت برساند و تنها به فکر جانشین نباشد، می‌‌افزاید: روحانی می‌تواند با آگاهی از توانایی‌های نیروی انسانی موجود در اصناف سه وزارت مورد نظر در همان مرحله اول گزینه وزیر را مطرح کند و اگر دامنه اطلاعات وی به انتخاب اصلح نرسد به انتخاب سرپرست اکتفا کند.

وی با بیان اینکه پس از نزدیک به 4 سال عملکرد دولت، پسندیده نیست که همچنان ما اندوه نبود یک آرشیو افراد دارای پتانسیل مدیریتی را در اختیار نداشته باشیم، گفت: ما بانک اطلاعات کاملی از افراد دارای صلاحیت مختلف در کشور نداریم که در چنین زمان‌هایی بتوان با استناد به آن حق انتخاب بیشتری برای گزینه‌های انتخابی داشت. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته موسساتی وجود دارند که هم در تعریف شاخصه‌های افراد و هم در رزومه‌نویسی و همچنین رصد نیروی انسانی آرشیو کاملی را جمع‌آوری کرده و در اختیار دارند. این اطلاعات کامل قابل اعتماد بوده که مناسب است در کشور ما نیز همچنین موسساتی شکل گیرد.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...