نسخه چاپی

پول‌ساز‌ترین بازیگر سینمای ایران

عکس خبري -پول‌ساز‌ترين بازيگر سينماي ايران

در تیتراژ فیلم‌های «كلاه قرمزی و بچه ننه»، «بی‌خداحافظی» و «ضد گلوله» كه از دو هفته قبل روی پرده رفته‌اند، اگرچه نام بازیگران مطرحی مانند مهدی هاشمی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، مسعود كرامتی و ... دیده می‌شود اما نمی‌توان آن‌ها را یكه‌تاز میدان و بازیگر پولساز برای تهیه‌كننده معرفی كرد.


به گزارش نما به نقل از ايسنا، در «بي‌خداحافظي» كه فيلمي پر بازيگر است، رضا صادقي، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگراني، شقايق فراهاني، مژگان بيات، همايون ارشادي، افشين هاشمي، پيام دهكردي، كوروش تهامي و هومن برق‌نورد ايفاي نقش كرده‌اند.

اگرچه «بي‌خداحافظي» از نام‌آورترين و بهترين بازيگران سينما و تئاتر استفاده كرده است اما هيچ كدام از آن‌ها به خودي خود نمي‌توانند مخاطب انبوه را به سينماها بكشانند.

محمدرضا فروتن در سال‌هاي گذشته سيمرغ بازيگري جشنواره فجر را كسب كرده بود و زماني طرفداران زيادي داشت. آخرين حضور او روي پرده به فيلم «شبانه روز» باز مي‌گردد كه بسيار پربازيگر بود اما در عين حال فروشي متوسط داشت.

در دو، سه سال گذشته «دموكراسي تو روز روشن»، «ديگري» و «چهل سالگي» با بازي فروتن اكران شد. او همچنين در فيلم سينمايي «خيابان‌هاي آرام» نقش پررنگي را ايفاء كرده كه تاكنون مجالي براي اكران نيافته است.

پگاه آهنگراني هم به عنوان يكي از بازيگران سينماي ايران، سال گذشته «ورود آقايان ممنوع» را روي پرده داشت كه به لطف رامبد جوان و رضا عطاران به فروش چهار ميليارد تومان دست يافت. «آقا يوسف» و «راه آبي ابريشم» هم اخيرا با بازي او اكران شدند كه فروش مناسبي نداشتند.

شقايق فراهاني، مژگان بيات، همايون ارشادي، افشين هاشمي، پيام دهكردي، كوروش تهامي و هومن برق‌نورد هم با اينكه بازيگران بسيار خوبي در سينما و تئاتر هستند اما هيچ‌كدام بازيگران گيشه‌اي محسوب نمي‌شوند. البته رضا صادقي اگرچه بازيگر نيست اما به لطف شهرتش در خوانندگي باعث جذب تعدادي از مخاطبان و شايد بيشتر برانگيختن كنجكاوي مخاطب براي ديدن اين فيلم شده است.

«ضد گلوله» و طنازي متفاوت مهدي هاشمي و مسعود كرامتي

در «ضد گلوله» كه يك فيلم كمدي جنگي است، مهدي هاشمي، مسعود كرامتي، ژاله صامتي، سعيد آقاخاني، مهدي فقيه و ... بازي كرده‌اند.

بدون شك، مهدي هاشمي شاخص‌ترين چهره اين فيلم در دنياي بازيگري است كه مخاطب هم او را به خوبي مي‌شناسد. هاشمي كه دو دوره قبل در جشنواره فجر سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد را دريافت كرده بود، در كمدي جنگي «ضد گلوله» بازي متفاوتي را در كارنامه خود ثبت كرده است.

او با تسلط فراوان بر نقشش به همراه مسعود كرامتي بار اصلي طنز داستان «ضد گلوله» را برعهده دارد. مهدي هاشمي از جمله بازيگراني است كه مخاطب عام هم او را به خوبي مي‌شناسد و به عبارتي مي‌توان گفت بازيگري گيشه پسند است. طبيعتا بايد بخشي از فروش «ضد گلوله» را به دليل حضور هاشمي در اين فيلم دانست.

در كنار هاشمي، مسعود كرامتي هم بازي خوبي را از خود در اين كمدي جنگي به نمايش گذاشته است اما كرامتي با تمام توانايي‌هايش در عرصه‌هاي مختلف بازيگري، كارگرداني و ... جزو بازيگران گيشه پسند سينما محسوب نمي‌شود.

ساير بازيگران «ضد گلوله» مانند ژاله صامتي، سعيد آقاخاني و مهدي فقيه را هم نمي‌توان بازيگراني گيشه‌پسند دانست كه مخاطب به خاطر آنها به سينما بيايد.

«آقاي كلاه قرمزي» بازيگر يكه‌تاز 18 سال گذشته!

«كلاه قرمزي و بچه ننه» سومين و اصلي‌ترين فيلم اكران عيد فطر است. اين فيلم يك تنه توانسته سينما را در دو هفته اخير از بحران خارج كند و باعث شود سينماداران پس از پنج ماه يك نفس راحت بكشند!

اين فيلم هم مانند دو قسمت قبلي خود يعني «كلاه قرمزي و پسرخاله» و «كلاه قرمزي و سروناز» در حال تبديل شدن به يكي از پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينماي ايران است.

در سومين قسمت از فيلم‌هاي سينمايي كلاه قرمزي، باز هم عروسك‌هاي «كلاه قرمزي» و «پسر خاله» نقش‌هاي اصلي داستان را برعهده دارند و «پسر عمه‌زا» هم در كنار آن‌ها قرار گرفته است.

كلاه قرمزي كه پس از اين سال‌ها ديگر خود را «آقاي كلاه قرمزي» صدا مي‌زند، توانسته در سه عنوان از پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينماي ايران ايفاي نقش كند. او همچنين يكي از محبوب‌ترين شخصيت‌هاي كودك، نوجوان و حتي بزرگسال ايام عيد نوروز در تلويزيون بود.

با اين حساب، بايد گفت «آقاي كلاه قرمزي» احتمالا پولسازترين بازيگر سينماي ايران است كه به لطف ايده‌هاي شگفت‌انگيز و خلاقانه تيم سازنده‌‌ي اين فيلم به 18 سالگي رسيده است.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...