نسخه چاپی

ماجرای ضیافت 5 نفره در جماران

روزنامه آرمان در گفت و گویی با عبدالله ناصری با عنوان « ماجرای ضیافت شام ۵ نفره در جماران » می نویسد: « «مهم‌ترین عضو كابینه پس از آقای روحانی، آقای نهاوندیان است كه در سه سال گذشته شخص دوم دولت بوده است.

به گزارش نما به نقل از آرمان در گفت و گویی با عبدالله ناصری با عنوان « ماجراي ضيافت شام ۵ نفره در جماران » می نویسد: « «مهم‌ترين عضو كابينه پس از آقاي روحاني، آقاي نهاونديان است كه در سه سال گذشته شخص دوم دولت بوده است.

حيطه اختيارات آقاي نهاونديان در نهاد رياست‌جمهوري ابتدا دارد اما انتها نه. اين وضعيت پس از حاشيه‌سازي براي آقاي فريدون تشديد شده و آقاي نهاونديان عملا به «مرد شماره دو» دولت تبديل شده است.». جملات بالا سخنان دكتر عبدا... ناصري فعال سياسي اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه است.»

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد ماجرای ضیافت شام می گوید: «يكي از دغدغه‌هاي اصلي حاميان آقاي روحاني فضاي باز سياسي بود و به همين دليل انتخاب آقاي رحماني فضلي براي بسياري از حاميان آقاي روحاني جاي سوال و ترديد جدي داشت.

در همان مقطعي كه آقاي روحاني به تازگي آقاي رحماني فضلي را به عنوان وزير كشور به مجلس معرفي كرده بود يك ضيافت شام در منزل يكي از بزرگان كشور در جماران با حضور آيت ا...‌هاشمي، آيت ا... سيد حسن خميني، آقاي ناطق نوري، رئيس دولت اصلاحات و آقاي روحاني برگزار مي‌شود.

در اين جلسه هر چهار نفري كه به جز آقاي روحاني در جلسه حضور داشتند به آقاي روحاني تاكيد مي‌كنند كه با چانه‌زني با رهبر معظم انقلاب فرد ديگري را معرفي كند.

از دو نفر يعني آقاي محمد شريعتمداري و همچنين محمد فروزنده به عنوان جايگزين نام برده شده بود. آقاي روحاني نيز در اين جلسه به صورت تلويحي نظر جمع را مي‌پذيرد اما در واقعيت از اين تغيير اجتناب مي‌كند.

آقاي روحاني به صورت تعمدي ليست اعضاي دولت را از همه مخفي كرده بود و براي اينكه كسي متوجه نشود در يك اقدام غيرمنتظره در روز تحليف ليست را از جيب خود بيرون آورده و به آقاي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس تحويل داد».

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...