نسخه چاپی

پیام قوی تهران به ارتش آزاد

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با تأكید بر اینكه اتباع ربوده شده ایرانی در سوریه در سلامت كامل هستند، گفت:ایران با صدای بلند از مردم سوریه و محور بشاراسد حمایت می‌كند .

به گزارش نما به نقل مهر، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در حاشیه شانزدهمین نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اتباع ربوده شده ایرانی در سوریه گفت: بر اساس اخباری که داریم سلامتی همه آنها قطعی است.
وی با اشاره به اینکه گروه موسوم به ارتش آزاد که یک گروه شناخته شده است، مسئولینت این ربایش را به عهده داشته است، بیان کرد: این گروه در یکی از کشورهای همسایه پایگاه داشته و در آنجا آموزش می‌بیند.

امیر عبدالهیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به این گروه ارتش آزاد پیام قوی داده است که مسئولیت جان این افراد با آنهاست و همچنین به کشورهای حامی این گروه نیز چنین پیامی داده شده است.

وی همچنین درباره درخواستی که این افراد در مقابل آزادی اتباع ایرانی دارند نیز اظهار داشت: ربایندگان در خواستی را مطرح نکرده اند و تا کنون تمام تلاش ما معطوف به آزادی آنها بوده.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مواردی که مطرح می‌شود بیشتر رسانه‌ای بوده و جمهوری اسلامی به عنوان درخواست رسمی چیزی دریافت نکرده است.

وی درباره همکاری ارتش آزاد سوریه با برخی کشورهای همسایه گفت: رایزنی با آنها برای آزادی اتباعمان ادامه دارد.

امیر عبدالهیان ادامه داد: گروه موسوم به ارتش آزادی در سوریه خود را یک گروه معارض می‌داند اما علاوه بر رویکرد نظامی فعالیت‌های تروریستی و آدم‌ربایی نیز دارد و سؤال اینجاست که چگونه چنین گروه‌هایی می‌توانند ادعا کنند جایگزین نظام سیاسی سوریه می‌شوند.

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه با اشاره به اینکه معارضه در هر کشوری مبارزه سیاسی را در پیش می‌گیرد ، گفت: اینکه معارضان سوریه به جای پیگیری سیاسی به دنبال آدم‌ربایی و قتل عام هستند جای سؤال است.

وی در باره اظهارات داود اغلو وزیر خارجه ترکیه که از سیاست‌های ایران در قبال سوریه انتقاد کرده بود یادآور شد: ایران با صدای بلند از مردم سوریه و محور بشاراسد حمایت می‌کند و معتقدیم راهکار در سوریه سیاسی و مبتنی بر گفت‌وگو است.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...