نسخه چاپی

برای اولین بار در یك نظرسنجی ترامپ پیروز شد

در حالی كه اكثر نظرسنجی‌های ملی پیش‌بینی می‌كنند كه نامزد دموكرات‌ها پیروز قاطع انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود اما یكی از نظرسنجی‌های مهم و معروف نشان داد كه نامزد جمهوری خواهان با اختلاف اندكی پیشتاز است.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال چندین اتهام تعرض جنسی در نظرسنجی ملی شکست خورد. میانگین ملی نشان می‌دهد که کلینتون با هفت امتیاز بیشتر پیشتاز است و نیت سیلور، کارشناس آمار و سردبیر وبلاگ "فایو ترتی ایت" برآورد کرده که کلینتون به طور حیرت‌انگیزی با کسب 87.6 درصد آرا پیروز انتخابات خواهد بود.

اما نظرسنجی "Day break" که به صورت مشترک توسط روزنامه لس آنجلس تایمز و use Dornsife انجام شده، نتیجه متفاوتی را اعلام کرده است.

در این نظرسنجی نظر حدود 3000 رای دهنده واجد شرایط را جویا می‌شوند و نتایج آن هر روز به روزرسانی شده است. این نظرسنجی از روز سه شنبه ترامپ را پیروز انتخابات برآورد کرده چراکه 44.9 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به ترامپ و 43.3 درصد به کلینتون رای داده‌اند.

اگرچه این اختلافات بسیار محدود و اندک است اما از روز سه شنبه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

همان طور که دیوید لوتر، سردبیر روزنامه لس آنجلس تایمز اشاره می‌کند، نظرسنجی "Day break" یکی از دقیق‌ترین پیشگویان انتخابات 2012 میان باراک اوباما و میت رامنی،‌فرماندار سابق ماسا چوست بود.

وی نوشت: این پایگاه "Day break" پیش‌بینی کرد که باراک اوباما با اختلافات 3.32 درصدی مجددا پیروز انتخابات خواهد شد. اوباما در سال 2012 با اختلافات 3.85 درصد مجددا رئیس جمهور آمریکا شد. دیگر "Day break"‌ها اختلاف اوباما را خیلی بیشتر برآورد کرده بودند.

روش آمارگیری "Day break" روزنامه لس آنجلس تایمز use Dornsife تا حدودی با دیگران متفاوت است. نخست آنکه نظر شرکت کنندگان بر مبنای میزان قطعیت آن بررسی می‌شود. روی رای افرادی که تنها 60 درصد به رای خود مطمئن هستند در مقایسه با افرادی که 100 درصد مطمئن هستند، کمتر حساب خواهد شد. نظرسنجی "Day break" تقریبا 3200 تن را در جامعه آماری خود قرار می‌دهد و هر روز از 450 تن از آنها نظرسنجی می‌کند تا هر هفته همه آنها مورد نظرسنجی قرار گیرند.

لوتر گفت: با استفاده از همان جامعه آماری می‌توانیم مطمئن شویم که زمانی که نتایج نظرسنجی تغییر کند، این تغییر منعکس کننده تغییر در طرز فکر افراد است.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...