نسخه چاپی

هجوم گردشگران اسرائیلی به شبه جزیره سینا

یك روزنامه صهیونیستی از افزایش چشمگیر روند سفر گردشگران اسرائیلی به شبه جزیره سینا در مصر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در شماره امروز (چهارشنبه) خود از افزایش سفر گردشگران اسرائیلی به منطقه شبه جزیره «سینا» در کشور مصر خبر داد.

معاریو در این خصوص نوشت: حتی افزایش روند تهدیدات و خطرهای امنیتی نیز نتوانست مانع سفر گردشگران اسرائیلی به شبه جزیره سینا برای بهره بردن از سواحل سینا شود، چون آنها به خوبی می‌دانند، هزینه چنین سفری برای آنها در سواحل بندر «ایلات» چقدر گران تمام خواهد شد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارش خود از افزایش روند سفر گردشگران اسرائیلی به صحرای سینا می‌افزاید: علی رغم هشدارهای بی‌شمار و مکرری که در گذرگاه مرزی طابا درباره وخامت اوضاع امنیتی در شبه جزیره سینا به گردشگران داده می‌شود، اما نشانی از ناامنی به خصوص پس از ورود به خاک مصر مشاهده نمی‌شود و همین موجب شده تا گردشگران یهودی و عرب بسیاری به سینا سفر کنند.

به نوشته معاریو براساس آمار رسمی وزارت مهاجرت و اسکان اسرائیل درحالی که تا دو پیش شمار گردشگران اسرائیلی در سینا بالغ بر حدود 4 هزار نفر می‌شد، تنها ظرف هفته گذشته حدود 7 هزار اسرائیلی از گذرگاه طابا وارد خاک شبه جزیره سینا شدند تا چند روزی را در سواحل سینا به استراحت و تفریح سپری کنند.

مقصد گردشگران اسرائیلی در شبه جزیره سینا شهر ساحلی «شرم الشیخ» در دماغه شبه جزیره سینا بر کرانه دریای سرخ است.

مهمترین حادثه امنیتی که این منطقه شاهد آن بود، سقوط هواپیمای مسافربری روسی ایرباس 321 بود که 23 دقیقه پس از آنکه از شرم الشیخ به مقصد سن پترزبورگ روسیه اوج گرفت، در شبه جزیره سینا مصر سقوط کرد و تمامی 224 سرنشین آن کشته شدند.

رسانه‌های مصر از فعالیت داعش در این شبه جزیره و دخالت این گروه در ناامنی‌های این منطقه خبر می‌دهند.

۱۳۹۵/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...