نسخه چاپی

وزارت كشور برای الكترونیكی شدن انتخابات آینده در حال مذاكره با نهادهای نظارتی است

به گزارش نما - ایرنا نوشت: قائم مقام وزیر کشور گفت: جهت گیری و تلاش دولت بر بکارگیری مدیران همراه و کارآمد است و تغییراتی که در سطوح مختلف مدیریتی در کشور انجام می شود در این راستاست.

محمد حسین مقیمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: مدیران ناکارآمد برای همه دولت ها پاشنه آشیل هستند و دولت ها برای اینکه بتوانند وظایفشان را خوب انجام دهند و مطالبات مردم را برآورده سازند باید از مدیران لایق و کارآمد بهره بگیرند.

وی با اشاره به تغییر استاندار زنجان در مرداد امسال، افرود: برخی از این جابجایی ها و تغییرات صورت گرفته در دولت به این دلیل است که این مدیران در جای دیگری موثرتر واقع شوند و کشور از ظرفیت آن ها بیشتر بهره ببرد.

مرداد سال جاری جمشید انصاری، استاندار سابق زنجان با حکم رئیس جمهوری به سمت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور منصوب شد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: استاندار فعلی زنجان نیز دارای سوابق مدیریتی بسیار خوب و همراه دولت است و ویژگی های یک مدیر توانمند را دارد.

مقیمی با بیان اینکه چنین نیست که دولت با انتصاب استانداران غیر بومی بخواهد دنبال سیاست های خاصی مثل گرفتن مالیات باشد، تصریح کرد: انتخاب استانداران با توجه به ویژگی های هر منطقه انجام می شود و استان هایی در کشور وجو دارد که سالهاست استاندارشان بومی است.

وی به ضرورت وجود نقد در رسانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: ورود خوب و مناسب رسانه ها به مقوله نقد، برای اصلاح امور می تواند خیلی موثر واقع شود.

مقیمی از پرداخت یارانه مطبوعات تا پایان امسال خبر داد و افزود: یارانه مطبوعات قطع نشده بلکه به دلیل مشکلاتی در تامین منابع، تاکنون پرداخت نشده است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: 23 مرحله و روند از مراحل 25 گانه انتخابات در کشور الکترونیکی انجام می شود و 2 موضوع رأی گیری و شمارش آرا است که به صورت الکترونیکی برگزار نمی شود.

مقیمی افزود: در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در 19 شعبه، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد و شورای نگهبان هم آن را تایید کرد.

وی اظهار کرد: در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی بنا بود یک سوم میزان رأی گیری به صورت الکترونیکی انجام شود ولی با وجود تهیه امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز، شورای نگهبان فرصت کافی برای بررسی کارشناسی مسائل و امکانات فنی را پیدا نکرد.

** در صورت آمادگی و مشارکت احزاب سیاسی، خانه احزاب در همه استان ها راه اندازی می شود

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه هم اکنون خانه احزاب در برخی استان ها تشکیل شده است، گفت: در صورت آمادگی و مشارکت احزاب سیاسی، خانه احزاب در همه استان ها راه اندازی می شود.

مقیمی با بیان اینکه خانه احزاب یک تشکل صنفی است و سیاسی نیست، گفت: احزاب سیاسی در قالب این تشکل صنفی می توانند برای پیشبرد اهداف خود برنامه ریزی و فعالیت کنند.

وی یادآور شد: با حمایت های دولت یازدهم، خانه احزاب کشور پس از چند سال تعطیلی دوباره راه اندازی و فعال شد و در زمان حاضر هر سه جناح حزبی و سیاسی اصلاح طلب، اصول گرا و مستقل ها در مدیریت و اداره آن مشارکت دارند.

مقیمی اظهار کرد: حدود 250 تشکل و حزب سیاسی در کشور از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفتند و تعدادی هم بدون مجوز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد تشکل ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در کشور نزدیک به هم است، افزود: دولت یازدهم در رابطه با ایجاد زمینه برای فعالیت احزاب خیلی کارکرده است، به طور مثال طی سه سال گذشته همه احزاب بدون موانع خاصی جلسه و برنامه سخنرانی برگزار می کنند که در این جلسه ها هم سخنران و هم خود گردانندگان احزاب تعهدات لازم را مدنظر دارند.

مقیمی با بیان اینکه در شرایط حاضر مردم نیز به مسائل حزبی علاقه مند شده اند و در جلسات احزاب بیشتر شرکت می کنند، خاطرنشان کرد: این علاقه مندی کافی نیست و احزاب باید جدی تر به عرصه های اجتماعی و سیاسی وارد شوند.

وی با بیان اینکه در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در تهران و چند استان دیگر معرفی نامزدها به صورت لیستی انجام شد، افزود: امیدواریم این پدیده در سایر استان ها و شهرستان ها هم تداوم پیدا کند و کنار هم قرار گرفتن احزاب همفکر، زمینه شکل گیری چند حزب قوی در کشور را فراهم کند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه فعالان حزبی و سیاسی در کشور هزینه های مادی و معنوی زیادی پرداخت می کنند، گفت: متاسفانه وقتی افراط و تفریط در جامعه زیاد می شود اغلب سراغ افراد سیاسی می آیند و باید چنین هزینه هایی را به حداقل برسانیم که لازمه آن قانونی عمل کردن احزاب است.

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...