نسخه چاپی

نماینده مردم همدان در گفتگو با نما :

آغاز كار كمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ازهفته آینده

عکس خبري -آغاز کار کميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان ازهفته آينده

امیر خجسته عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت : ببیشتر تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به اعضای هیئت مدیره و وام های بالای است كه به برخی افراد بدون دریافت تضمین های معتبر پرداخت شده است

به گزارش نما ، امیر خجسته عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما،درباره موضوع تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس گفت :گزارشهای متعددی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به مجلس رسید و تعدادی از نمایندگان را مجاب کرد که طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در صحن علنی مجلس ارائه کنند.
وی ادامه داد : ابتدا نمایندگان با مسئولان مرتبط به این صندوق جلساتی برگزار کردند اما این جلسات بی نتیجه بود ،این صندوق مربوط به یک میلیون نفر از فرهنگیان کشور است اما متاسفانه برای اعضای هیئت مدیره ، و برخی افراد زمینه استفاده از رانتهای ایجاد شده بود که خروجی آن تضییعحقوق فرهنگیان بود.
خجسته افزود : درباره مبلغ 8 هزار میلیارد در این ماجرا جای بحث وجود دارد ، بانک سرمایه و شرکتهای اقماری نیز این وسط وجود دارند که باید به سئوالات پاسخ دهند.
مسائلی که در صحن مجلس مطرح شد و 200 رای موافق نمایندگان برای انجام تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نشان می دهد نمایندگان با قدرت این موضوع را تا انتها پیگیری می کنند و مجلس بدنیال برخورد سخت با غارتگران بیت المال است.
ببیشتر تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به اعضای هیئت مدیره و وام های بالای است که به برخی افراد بدون دریافت تضمین پرداخت شده است.
نماینده مردم همدان تصریح کرد : ما بدنبال این هستیم ابتدا پولهای که خارج شده است به بیت المال برگردد، تا الان دستگاه های نظارتی خوب عمل کردند تعدادی افراد دستگیر شدند و برخی نیز در شرف دستگیری هستند.
در هفته آینده کمیته تحقیق و تفحص مجلس برای پیگیری این موضوع تشکیل خواهد شد
و تیم مجلس به شرکتهای اقماری مربوطه و صندوق ذخیره فرهنگیان مراجعه می کنند و گزارشهای متقن خود را به قوه قضائیه ارائه خواهند داد.
همچنین جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد تسهیلات صندوق به 30 درصد اختصاص داده شده است گفته است : بانک سرمایه 7 هزار میلیارد تومان معوقه غیر قابل وصول دارد و یک فرد 3 هزار و 900 میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است که این سبب شده جریاناتی از این شرایط سوء استفاده کنند.

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...