نسخه چاپی

آتش بس در یمن آغاز شد

خبرگزاری رویترز از اجرای آتش بس 72 ساعته در یمن با نظارت سازمان ملل متحد خبر داد و اعلام كرد: این آتش بس كه از چهارشنبه شب آغاز شده، قابل تمدید است.

به گزارش نما ، تابناک به نقل از رویتزر نوشت: آتش بسی که دوشنبه شب از سوی اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام شد، ششمین تلاش برای توقف جنگ میان انصارالله و نیروهای دولتی (منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری) است که از مارس 2015 (فروردین 94) با مداخله نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حمایت از دولت منصور هادی صورت گرفت.

اندکی پیش از آغاز اجرای آتش بس، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان پایبندی خود را به آن اعلام کرد.

ائتلاف عربی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهایش برای ورود و توزیع هرچه بیشتر کمک های بشردوستانه و پزشکی در یمن، آتش بس را رعایت می کند.

ائتلاف تحت رهبر عربستان در عین حال اعدام کرده که به محاصره، تفتیش هوایی، دریایی و شناسایی هوایی هر گونه تحرکات نیروهای انصارالله یمن و هواداران آن ادامه می دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بیرحمانه حدود ده هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات، اکثریت قریب به اتفاق تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...