نسخه چاپی

نامه انجمن داروساران به وزیر رفاع اجتماعی

رئیس انجمن داروسازان در نامه‌ای به ربیعی با اشاره به اینكه 7 ماه است كه دولت به داروسازان بدهكار است گفت: داروسازان كشور دیگر سرمایه‌ای ندارند كه آن را برای ادامه طرح تحول نظام سلامت، بی‌بهره‌ به دولت وام بدهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رهبر مژده‌ای آذر رئیس انجمن داروسازان در نامه‌ای به ربیعی وزیر رفاه ضمن انتقاد به بی‌توجهی دولت به مشکلات اقتصادی پیش آمده برای داروسازان در پی انجام طرح تحول سلامت نوشت: در حال حاضر بیمه سلامت ایرانیان 7 ماه به داروخانه ها بدهکار است. جناب آقای وزیر آیا جنابعالی و همکارانتان در این سازمان‌ها می‌توانید 7 ماه بدون حقوق زندگی کنید؟

متن کامل این نامه به شرح زیل است:

جناب آقای دکتر ربیعی

وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی

با سلام و احترام

پیرو نامه بدون پاسخ شماره 741 الف 95 مورخ 95/07/07 این انجمن خطاب به جنابعالی راجع به دیرکرد پرداخت مالیات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه سلامت ایرانیان و بیمه تامین اجتماعی (نامه پیوست) و علیرغم پیگیری‌های مکرر به عمل آمده متاسفانه نه تنها هیچ بخشی از این بدهی‌ پرداخت نشده است بلکه تاریخ مشخصی هم بابت پرداخت هزینه‌های دارویی که اصل و سود سرمایه داروسازان است به آنها اعلام نمی‌شود.

استحضار دارید که براساس ماده 38 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (مصوب 92/12/27)، سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی موظفند شصت درصد صورتحساب‌های ارسالی از سوی داروخانه‌های طرف قرارداد را قبل از رسیدگی ظرف مدت دو هفته به عنوان علی‌‌الحساب و بقیه مطالبات این موسسات را تا دو ماه پس از تحویل اسناد مربوط به نماینده رسمی صندوق مربوطه پرداخت نمایند. در صورت عدم اجرای حکم این ماده سازمان‌های بیمه‌گر موظف به تامین ضرر و زیان آن معادل نرخ اوراق مشارکت می‌باشند. اما تاکنون حتی یک روز هم این قانون اجرا نشده است.

در حال حاضر بیمه سلامت ایرانیان 7 ماه به داروخانه ها بدهکار است. جناب آقای وزیر آیا جنابعالی و همکارانتان در این سازمان‌ها می‌توانید 7 ماه بدون حقوق زندگی کنید؟

با وجود تمام مشکلات اقتصادی ناشی از کاهش فروش و سود داروخانه‌های خصوصی و همینطور تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، تاکنون خللی در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و مردم ایجاد نشده است. اما داروسازان کشور دیگر سرمایه‌ای ندارند که آن را برای ادامه طرح تحول نظام سلامت، بی‌بهره‌ به دولت وام بدهند.

لذا چنانچه بخشی از بدهی سازمان‌های بیمه‌ دولتی، به ویژه بیمه سلامت، تا پایان مهر ماه با داروخانه‌ها تسویه نشود، متعاقبا و در تاریخ مشخصی کلیه داروخانه‌های کشور در یک اقدام هماهنگ، هزینه نسخ دفترچه‌های بیمه درمانی را آزاد محاسبه خواهند کرد و بیماران را برای دریافت وجه، به دفاتر اسناد پزشکی سازمان‌های بیمه هدایت خواهند نمود.

بدیهی است که مسئولیت هرگونه عواقب اجتماعی و سیاسی این اقدام برعهده آن وزارت خواهد بود.



رهبر مژده ای آذر

رئیس انجمن داروسازان ایران

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...