نسخه چاپی

لزوم تشكیل پلیس تخصصی نوجوانان

دادستان شهرستان رشت گفت: براساس قانون جدید برای برخورد با نوجوانان بزهكار باید پلیس تخصصی نوجوانان شكل گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی در همایش روسای کلانتری و پاسگاه‌های استان گیلان که در سالن اجتماعات شهدا ناجا برگزار شد، اظهار کرد: دادگستری یکی از سازمان‌ها و نهادهایی است که از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه بدون تلاش نیروی انتظامی هیچ امنیت و آسایشی در جامعه معنا نخواهد داشت، افزود: امنیت در هر سطحی که باشد می‌توانیم بالاتر از آن را نیز متصور باشیم.

وی با اعلام اینکه راضی شدن به شرایط موجود و تصور اینکه کاری برای انجام دادن نیست اولین قدم در مسیر سقوط خواهد بود، گفت: زمان شناسی شاخص بسیار مهم برای ارتقاء سخت خدمت در کلانتری‌ها خواهد بود. بها دادن به نیروهای ارزشی یکی دیگر از شاخص‌های کلیدی برای پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها است. پلیس باید نسبت به دغدغه‌های افراد متدین جامعه حساسیت زیادی به خرج داده تا جامعه از ناهنجاری و انحراف فاصله بگیرد.

دادستان مرکز استان با تاکید بر اینکه براساس قانون جدید برای برخورد با نوجوانان بزهکار باید پلیس تخصصی نوجوانان شکل گیرد، خاطرنشان کرد: پلیس تخصصی نوجوانان یکی از موضوعات مهمی است که روش‌های اجرایی آن در استان باید بررسی شود.

وی با تصریح بر اینکه اشتباهی که یک نوجوان مرتکب شده، نباید با مجازاتی روبرو شود که برای مجرمان بزرگسال در نظر گرفته می‌شود، گفت: باید به دنبال دلایل رقم خوردن این جرم‌ها از سوی نوجوانان بزهکار باشیم.

حجت‌الاسلام مصطفوی با بیان اینکه برای شاخص شدن پلیس باید نوآوری‌ها و ابتکاراتی در چارچوب قانون ایجاد شود، افزود: به استناد آمار، گیلان در زمینه مواجهه با جرایم مختلف غرورآفرین عمل کرده است.

دادستان شهرستان رشت در پایان با تاکید براینکه بی‌خوابی‌ها و رنج‌های پلیس هرگز نادیده گرفته نشده و بدون تردید مورد توجه خداوند است، تصریح کرد: یک مامور نیروی انتظامی بیشتر از هر چیزی برای رضای خدا زحمت می‌کشد و خدا نیز این زحمات را جبران خواهد کرد.

۱۳۹۵/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...