نسخه چاپی

رشد ۴۳۶ واحدی شاخص كل در هفته گذشته

در آخرین هفته مهر ماه شاخص كل توانست ۴۳۶ واحد رشد كند و كانال ۷۸ هزار واحدی را پشت سر گذارد در این مدت حجم معاملات هم تا حدودی تقویت شد و بازار بی رمق سرمایه توانست اندكی تحرك را در ۵ روز كاری گذشته تجربه كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در هفته ای که گذشت شاخص کل بازاده نقدی و قیمتی از تراز ۷۷ هزار و ۶۵۵ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۹۱ واحدی رسید و توانست ۴۳۶ واحد رشد داشته باشد همچنین شاخص آزاد شناور که در ۱۹ مهر مقدار ۸۶ هزار و ۵۸۹ واحدی قرار داشت ۳۷۷ واحد رشد را تجربه کرد و به مقدار ۸۶ هزار و ۹۶۶ واحدی رسید.

شاخص بازار اول نیز در این مدت ۲۵۹ واحد رشد کرد و از عدد ۵۴ هزار و ۴۱۸ واحدی به تراز ۵۴ هزار و ۶۷۷ واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم نیز توانست با ۱۲۲۲ واحد رشد کانال ۱۷۰ هزار واحدی را رد کند و تا ۱۷۰ هزار و ۵۸۱ بالا بیاید.

در این هفته تعداد ۱۰۰ میلیون سهم، معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت آسان پرداخت پرشین به عنوان پانصدمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در نماد معاملاتی "آپ" ۹۹۹ تومان کشف قیمت شد که تعداد ۴۰ میلیون سهم از آن به منظور عرضه به کارکنان شرکت آسان پرداخت پرشین تخصیص یافت در مورد نحوه تخصیص سهام این شرکت انتقادهای زیادی صورت گرفت. این طور که شرکت بورس اعلام کرد به این علت که در سامانه معاملات مشکلی ایجاد نشود این سهام توسط کارگزاری ها بین افراد تقسیم شد ولی بسیاری به نحوه تخصیص آن توسط کارگزاری ها اعتراض داشتند و معتقد بودند که در این نحوه تخصیص، عدالت رعایت نمی شود و به نوعی سهم معامله گران آنلاین در این عرضه نادیده گرفته شده است.

در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۶۷۷۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۳۳ درصد افزایش یافت.

همچنین تعداد ۵۲۱۵ میلیون سهم در ۴۳۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب۸۲ درصد و ۱۲۱ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

براین اساس ۶ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش ۶۰۱۷ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۲۳۶ درصد و ۲۲۹ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته را نشان می دهد.

در این مدت در فرابورس ایران نیز تعداد ۱۵۷۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹۷۸۲ میلیارد ریال دادوستد شد که با رشد ۱۵۸ درصدی حجم و افت ۳۰ درصدی ارزش معاملات همراه بود.

بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران نیز با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند در حالی که بازار ابزارهای نوین مالی در مقابل رشد بیش از ۵۰ درصدی حجم نقل و انتقال اوراق بهادار، افت ۵۲ درصدی ارزش آن را تجربه کرد.
گروه پالایشی‌ها، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و فلزات اساسی نیز به‌ترتیب سهم ۲۲، ۱۳ و ۹ درصدی از ارزش معاملات بازار سهام فرابورس ایران در اختیار گرفتند.

در نهایت در آخرین روز معاملاتی فرابورس ایران در مهرماه به‌ترتیب بازارهای دوم، پایه و اوراق بدهی بیشترین سهم از ارزش بازار را به میزان ۴۵، ۲۶و ۱۴ درصد به خود اختصاص دادند.

۱۳۹۵/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...