نسخه چاپی

شیعیان مصر خواهان تاسیس حسینیه شدند

« محمد غنیم» رییس جریان شیعی مصر از ریاست جمهوری این كشور و الازهر درخواست كرد تا مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و اجازه دهند حسینیه ها و مساجد مخصوص شیعیان در مصر افتتاح گردند تا شیعیان بتوانند به راحتی در آن ها عبادت كنند.


به گزارش نما، مدتی قبل الازهر و شیخ بزرگ سابق آن « شیخ شلتوت» تاکید کردند شیعیان مصر می توانند آزادنه بر مذهب تشیع خود باقی بمانند.

غنیم همچنین بر ضرورت وجود نمایندگان شیعی در پارلمان این کشور اعم از مجلس ملی و یا مجلس شورا تاکید کرد و افزود ریاست جمهوری مصر باید همچون مسیحیان مصر برای شیعیان نیز در مجلس های نمایندگان، نماینده تعیین نماید. علاوه بر آن خواستار توقف حملات ضد شیعی و بدرفتاری با آنان در جامعه شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد دلیل ضرورت چنین خواسته ها و تدابیری این است که شیعیان مصری از نظر گروه دینی در رده ی سوم بعد از ارتدوکس قرار دارند.

بر اساس گزارش پایگاه روزنامه ی نورت، وی با اشاره به دیدار ریاست جمهوری مصر از ایران گفت: احتمال زیادی دارد که دو کشور به دلیل پرونده های سابق با یکدیگر در از سر گیری روابط جدید به نتیجه ای نرسند. که یکی از مهم ترین دلایل را می توان ترس مسوولین مصری از نشر تشیع در این کشور و کشورهای عربی دیگر قلمداد کرد. این در حالی است که تهران در تلاش است تا خیال مصر را از بابت نشر تشیع در آن راحت کرده و به مسوولین آن بفهماند که در این مساله دخالتی نخواهد کرد.

دلیل دیگری که می تواند عدم موفقیت دو کشور در از سرگیری روابط را افزایش دهد این است کشورهای همچون امریکا و رژیم صیونیستی فشارهای سختی به مرسی در مورد روابط قاهره و تهران وارد می شود.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...