نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی زیردریایی با قابلیت حمل كلاهك هسته‌ای می‌خرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه روزجمعه گزارش داد : اسرائیل درصدد خرید سه زیردریایی پیشرفته از آلمان است که توانایی حمل کلاهک های هسته ای را دارد.

به گزارش فرانس پرس از قول روزنامه صهیونیستی «معاریو» ارزش کل این زیردریایی ها 1.2 میلیارد یورو (1.3 میلیارد دلار) برآورده شده است.

درادامه این خبر آمده است که این معامله که روزنامه اسرائیلی از آن به معامله سری تعبیر کرده است، شامل خرید سه فروند زیردریایی از نوع دلفین است تا جایگزین ناوگان قدیمی اسرائیل شود که درسال 1999 شروع به کار کرد.
معاریو تاکید کرد:«یعقوب هداس» سفیر اسرائیل در آلمان با نماینده بلندپایه آلمانی یادداشت تفاهم خرید این زیردریایی ها را در7 نوامبر امضا خواهد کرد.

این درحالی است که وزارت دفاع اسرائیل ازهرگونه اظهار نظری درخصوص خرید زیردریایی ها از آلمان خودداری کرده است.
«جورج ستیتیر» سخنگوی دولت آلمان به خبرگزاری فرانس پرس گفته است : اسرائیل درحال بررسی خرید زیردریایی های جدید تا سال2027 از آلمان است تا بتوانند زیردریایی های جدید را جایگزین ناوگان زیردریایی کنونی خود کند.
وی درادامه گفت: مذاکرات زیادی درسطوح مختلف درخصوص کمک های مالی آلمان برای قرارداد خرید این زیردریایی ها صورت گرفته است.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی، اسرائیل پنج زیردریایی مدرن ساخت آلمان در اختیار دارد و قرار است که سال آینده میلادی (2017) ششمین زیردریایی خود که نسبت به سایر زیردریایی ها، مدرن تر است، از برلین تحویل گیرد.
یک منبع نظامی خارجی نیز دراین باره گفت: زیر دریایی «دلفین» قابلیت آن را دارد که به موشک های حامل کلاهک هسته ای مجهز شود.

منابع آگاه تخمین زده اند که اسرائیل حدود 200 موشک حامل کلاهک هسته ای دارد.
معاریو درادامه آورد: خرید زیردریایی موجی از انتقادات را از سوی مسئولان امنیتی اسرائیل از وزارت دارایی درپی داشت، به گونه ای که انتقادات بیشتر بر محور این متمرکز بود که این قرارداد بدون آن که اسرائیل دیگر راه ها (برای خرید زیردریایی) را مورد بررسی قرار دهد، به سرعت امضا شده است، از سوی دیگر، هیچ گونه فشاری به آلمان وارد نشده است تا در فروش این زیردریایی ها که هر کدام 600 میلیون یورو برآورده شده است، به اسرائیل تخفیف دهد.

منتقدان این قرارداد معتقدند که اسرائیل می توانست زیر دریایی هایی به مراتب مدرن تر و کم هزینه تر از فرانسه خریداری کند، از سوی دیگر شرکت های کشتی سازی آلمانی از بحران اقتصادی رنج می برند و نیازمند معامله های تازه هستند،نکته دیگر آن است که یکی از مالکان ساخت این زیردریایی ها، یک شخص لبنانی تبار ساکن ابوظبی امارات متحده عربی است.
معاریو تاکید کرد که زیر دریایی ها جدید مدرن تر و به لحاظ طولی، بزرگتر و مجهز به سیستم های بیشتری نسبت به زیر دریایی های کنونی هستند.

هفته نامه اشپیگل آلمان درسال 2012 به نقل از مسئولان پیشین وزارت دفاع آلمان تاکید کرده بود : برلین همواره این احتمال را در نظر دارد که اسرائیل زیردریایی های دلفین را مجهز به موشک های حامل کلاهک هسته ای کند.
دفتر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز همان سال گفته بود که زیردریایی های آلمانی بدون آن که به سلاح مجهز باشد، تحویل اسرائیل می گردد و دولت فدرال آلمان هرگز نمی تواند برآورد کند که این زیر دریایی ها در آینده با تجهیزات یا بدون آن به فروش خواهد رسید.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...