نسخه چاپی

عضو هیئت رییسه كمیسیون كشاورزی در گفتگو با نما :

لایحه هوای پاك ابزاری كارآمد برای مقابله با منابع آلاینده هوا/ ‌لایحه هوای پاك؛ راهی برای ‌مقابله با آلودگی هوا

عکس خبري -لايحه هواي پاک ابزاري کارآمد براي مقابله با منابع آلاينده هوا/ ‌لايحه هواي پاک؛ راهي براي ‌مقابله با آلودگي هوا

نظر افضلی نایب رئیس كمیسیون كشاورزی گفت :درلایحه هوای پاك انواع آلودگی هوا ،آلایندگی وسایل نقلیه موتوری ،صوتی دیده شده تا بتوانیم محیطی كه در حال زندگی هستیم را سالم تر كنیم.

به گزارش نما ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را بررسی و تصویب کردند ،وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر با 128 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به کلیات این لایحه رأی مثبت دادند تا در روزهای آینده جزئیات این لایحه در بهارستان مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.
نظر افضلی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از‌آلودگی هوا در مجلس گفت : قانون هوای پاک 20 سال پیش تدوین شده و دولت با تدوین لایحه هوای پاک بدنبال تغییرات در این قانون بود در مجلس هم نمایندگان طرحی را در این خصوص آماده کرده بودند و حالا با ادغام این طرح و لایحه پیشنهادی دولت،لایحه هوای پاک با 34 ماده در مجلس به تصویب رسید.
در این لایحه انواع و اقسام آلودگی هوا ،آلایندگی وسایل نقلیه موتوری ،صوتی دیده شده تا بتوانیم محیطی که در حال زندگی هستیم را سالم تر کنیم.
20 سال از قانون قبلی در خصوص آلودگی هوا می گذرد ما در سالهای اخیر مواجه با پدیده ریزگردها روبرو هستیم که در سالهای گذشته خبری از آن نبود و سازمان محیط زیست باید متعهد به برخورد با آن باشد،مازوت و سوختهای تبدیل باید تبدیل به گاز باشد،کوره ها و کارخانه ها باید از گاز استفاده کنند .
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد : بحث آلودگی امواج و صوتی را ما در قانون قبلی نداشتیم ،وسایل نقلیه ما برای 20 سال پیش است و باید استاندارهای روز را رعایت کنند ،در مجموع بنظرم در کل باید قانون جدید برای موضوع آلودگی هوا تدوین شود با توجه به تخصص ها و تکنولوژی های روز را در قوانین جایگزین کنیم ،حتی تولید برنامه های آگاهی دهنده برای مردم از سوی رسانه های مثل صداوسیما نیز در این قانون دیده شده است.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...