نسخه چاپی

چاه ۱۶۰متری پنج نفر را بلعید

به گزارش نما- ایران نوشت: شش چاه کن روزسه‌شنبه برای لایروبی مسیر قنات به درون چاهی ۱۶۰ متری و سپس قنات رفته بودند که ناگهان دیواره‌های چاه ریزش کرد.

دراین میان ۲ نفر با تلاش فراوان خود را به دهانه‌های خروجی قنات رسانده و نجات پیدا کردند اما متأسفانه ۴ نفر دیگر زیرخروارها خاک دفن شدند. این درحالی بود که ساعتی پس از این حادثه مرگبار دو مقنی دیگر برای نجات جان همکاران‌شان وارد چاه شدند اما متأسفانه یکی از آنها نیز جان باخت.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این باره گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان امداد و نجات و باتوجه به بررسی وضعیت محل حادثه می‌توان گفت هرپنج نفرجان باخته‌اند.
اسماعیل بهمن آبادی با بیان اینکه گروه‌های نجات جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور دارند تصریح کرد: با توجه به ریزش قنات و افزایش گل و لای نمی‌توان اجساد را براحتی از درون چاه خارج کرد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس در جلسه ستاد بحران که در محل فرمانداری سبزوار برگزارشد با برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه مقرر شد عملیات ایمن‌سازی محل حادثه اجرا شود و تعدادی از مقنیان محلی در ۲ دهانه پایین دست و بالادست قنات به طول ۵۰ متر عملیات لایروبی را آغاز کنند. تا زمانی هم که لایروبی قنات انجام نشود نمی‌توان اقدامی برای خروج اجساد انجام داد.شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

۱۳۹۵/۸/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...