نسخه چاپی

ادعای هك سایت حزب دموكرات آمریكا توسط ایران

یك كارشناس سایبری آمریكایی مدعی شده است كه برخلاف تصور شایع روسیه سایت كمیته ملی حزب دموكرت را هك نكرده‌ است بلكه هكرهای ایرانی این اقدام را كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، یک کارشناس سایبری آمریکایی مدعی شده است که برخلاف تصور شایع روسیه سایت کمیته ملی حزب دموکرت را هک نکرده‌ است بلکه هکرهای ایرانی این اقدام را کرده‌اند.


وب‌سایت «سی سون لاین» در یادداشتی نوشت: «جان مک آفی» کارشناس سرشناس سایبری و برنامه‌نویس رایانه مدعی شد که برخلاف تصور شایع همه‌گیر روسیه سایت کمیته ملی حزب دموکرت را هک نکرده‌است، بلکه هکرهای ایرانی این کار را کرده‌اند.

«مک آفی» با اشاره به اینکه رسانه‌های خبری به اشتباه دولت روسیه را در هک‌کردن سایت کمیته ملی حزب دموکرات برجسته می کنند در ادامه ادعای خود اضافه می کند که از آنجایی که ایرانیان تمایل دارند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود چون از دیدگاه دولت ایران ترامپ می تواند موجب بی‌ثباتی در آمریکا شود.

این کارشناس و فعال سیاسی انگلیسی- آمریکایی با بیان اینکه به صورت 100 درصد مطمئنم که روسیه هیچ نقشی در مسأله هک‌کردن ندارد اضافه می کند که کسی که با این مهارت سایت حزب دموکرات را هک می کند این توانایی هم دارد که خود را پنهان کند و از شناسایی دقیق بگریزد.

نویسنده برای ارائه شواهدی برای ادعای ««جان مک آفی» می‌نویسد که در سال 2009 گروهی هکری سایت توئیتر را هک کردند که خود را «ارتش سایبری ایران» می نامیدند.

وی همچنین اضافه می کند که «ارتش سایبری ایران» اوایل سال جاری نیز سایت وزارت دادگستری آمریکا را هک کردند.

«جان مک آفی»برنامه‌نویس کامپیوتر و مؤسس شرکت «مک آفی» اولین نرم‌افزار ضدویروس تجاری است. وی کاندیدای حزب «لیبرترین» آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بود.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...