نسخه چاپی

محمدحسن آصفری در گفتگو با نما:

زمان ترمیم كابینه دو سال پیش بود نه الان / برخلاف وعده‌های دولت اقتصاد تكان نخورد

عکس خبري -زمان ترميم کابينه دو سال پيش بود نه الان

این ترمیم برای حل مشكلات دولت راه گشا نیست. اگر دولت تصمیم بر ترمیم كابینه داشت بهتر بود این اقدام دو سال پیش انجام می شد و افراد بهتر و تواناتری را برای وزارت خانه ها و پست های مربوطه انتخاب می كرد.

محمدحسن آصفری نمایندهٔ ادوار مجلس در خصوص ترمیم اخیر کابینه روحانی با بی اثر خواندن این تصمیم بیان کرد: این ترمیم برای حل مشکلات دولت راه گشا نيست. اگر دولت تصمیم بر ترمیم کابینه داشت بهتر بود این اقدام دو سال پیش انجام می شد و افراد بهتر و تواناتری را برای وزارت خانه ها و پست های مربوطه انتخاب می کرد.
وی ادامه داد: امروز دغدغه مردم بیشتر مسائل اقتصادی، تورم، گرانی و اشتغال است. به نظر من با رفتن وزیری و آمدن وزیری جدید تغییر خاصی ایجاد نمی شود؛ در حالی که باید سیاستهای دولت تغییر کند و تا این سیاستها تغییر نکند این تعدیل ها نمی تواند آنقدر راه گشا برای حل مسائل کشور باشد.
آصفری با اشاره به اینکه نگاه دولت به مسائل کشور باید تغییر کند، ادامه داد: با این شعار زدگی و شعار دادن مشکلات کشور حل نمی شود. دولت سه سال است به مردم وعده می دهد. اما اتفاقی شکل نگرفته است. امروز نیاز است یک تحول جدی در سیاستهای کلان دولت ایجاد شود.

نماینده ادوار مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه انتخاباتی بودن این ترمیم افزود: پایان دولت در پیش است و هر عقل سلیمی فکرش به این سمت و سو می رود که این ترمیم ها بیشتر جنبه انتخاباتی و بحث انتخاب ریاست جمهوری دارد. اگر دولت با این ترمیم ها این قصد را نیز نداشته باشد ولی مردم برداشتشان این طور خواهد بود.

آصفری در خصوص اینکه چرا ترمیم ها شامل تیم اقتصادی دولت نشد، بیان کرد: امروز مشکلات مردم در حوزه های اقتصادی بیشتر است. در حوزه اشتغال، سرمایه گذاری کشور توقع است تحولی صورت بگیرد و دولت نگاه دقیق به اصلاح این امورات داشته باشد. در حالی که برخی احزاب و گروه ها دولت را تسخیر کرده اند و دولت را به عنوان شرکت سهامی برای خود تلقی می کنند تا زمانی که شکل کار در دولت به این گونه است روحانی نمی تواند برنامه های اصلاحی را دنبال کند و روحانی اگر می خواهد تغییری ایجاد کند باید دولت را از حالت حزبی خارج کند.
وی افزود: روحانی همانطور که در شعارهای انتخاباتی خود بیان می کرد باید نگاه اعتدالی و استفاده از همه ظرفیتهای کشور داشته باشد و اگر نیروها از همه جناح های مختلف را وارد کار کند مطمئنا می تواند گام های موثر در مسائل کشور بردارد.
نماینده ادوار مجلس در خصوص ارزیابی خود از عملکرد جنتی در طی دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: مسائل فرهنگی در کشور تنها به عهده وزارت ارشاد نیست. در کشور چهل دستگاه داریم که مباحث فرهنگی را دنبال می کنند و تا برنامه های این دستگاه ها با هم هماهنگ و در یک گام نباشد و یک هدف را دنبال نکنند، وزارت ارشاد به تنهایی نمی تواند سیاستها و برنامه های کالان فرهنگی را در کشور دنبال و اجرایی کند.
وی ادامه داد: سیاستهای فرهنگی کشور از طریق اطلس فرهنگی باید پیش رود و این اتفاق صرفا از طریق یک وزارت خانه و یک سازمان به تنهایی بر نمی آید. وزارت ارشاد به تنهایی نمی تواند سیاستهای فرهنگی کلان کشور را به پیش ببرد، متولیان بحث فرهنگی در کشور باید همگی با هم وارد عمل شوند و دست به اقدامات اجرایی بزنند.


نماینده ادوار مجلس شعار اصلی و اساسی انقلاب اسلامی ایران را فرهنگ دینی در کنار همه شعارهایی که داده دانست و ادامه داد: وزیر ارشاد آینده باید کسی انتخاب شود که باورهای دینی را اعتقاد داشته و به باورهای انقلابی وفادار باشد. کسی که به سیاستهایی که انقلاب ما یک انقلاب دینی است اعتقاد راسخ داشته باشد.
نماینده ادوار مجلس در پایان گفت: اینکه وزارت ارشاد بخواهد یک بعدی باشد و به موضوعاتی از قبیل برگزاری کنسرت و... صرفا توجه داشته باشد و به این قبیل مسائل فرهنگی بپردازد از فرهنگ دینی و اسلامی بدور است. وزیر نباید تک بعدی باشد مثلا یا تنها صرفا به مسائلی همچون برگزاری کلاس قران و نهج البلاغه و مسائلی از این دست بپردازد و یا همتش را صرف برگزاری جلسات کنسرت و... کند به معنای دیگر اهل افراط نباشد. همه جوانب مسائل کشور را در نظر بگیرد و با در نظر گرفتن همه آحاد جامعه در راستای سیاستهای انقلابی، آرمانهای امام و جامعه اسلامی برنامه بریزد.

۱۳۹۵/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...