نسخه چاپی

توجه رژیم صهیونیستی به «ایجاد تفرقه قومی» در ایران

عکس خبري -توجه رژيم صهيونيستي به «ايجاد تفرقه قومي» در ايران

ایجاد بی‌ثباتی در ایران از طریق بحران بین اقلیت‌های قومی انجام‌پذیر است. این امكان یك فرصت استثنائی در اختیار آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار می‌دهد.


در یک سند ویکی‌لیکس که در آگوست 2007 تنظیم شده، به «استفاده اسرائیل از تلویزیون فارسی صدای آمریکا برای ایجاد بحران در بین اقوام مختلف ایرانیان» اشاره شده است.
در این سند که در دفتر سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی تنظیم شده، آمده است: در جلسه مئیر داگان (رئیس موساد) با سفیر ما [آمریکا]در اسرائیل، رئیس موساد گفته است: یکی از اهداف مهم اسرائیل بی‌ثبات کردن ایران با ایجاد بحران در بین اقوام مختلف ایرانی (مانند ترک‌ها، کردها و بلوچ‌ها) است. او گفت: با دامن‌زدن به این اختلافات می‌توان حکومت ایران را تضعیف کرد. وی تأکید کرد: با تمرکز بر هویت نژادی اقلیت‌های قومی می‌توان رژیم ایران را عوض کرد.
رئیس موساد با اشاره به همسایه‌های شمالی ایران گفت: آمریکا باید علاوه بر همکاری با کشورهای خلیج‌[فارس] در این رابطه، از آذربایجان و کشورهای شمال ایران هم کمک بگیرد.
مئیر داگان ادامه داد: این موضوع حیاتی است که کشورهای خلیج‌[فارس] را بر تهدید ایران متمرکز کرد و یک روش منطقه‌ای برای برخورد با ایران ایجاد کرد.
داگان گفت: ایجاد بی‌ثباتی در ایران از طریق بحران بین اقلیت‌های قومی انجام‌پذیر است. این امکان یک فرصت استثنائی در اختیار آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار می‌دهد.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...