نسخه چاپی

كمك‌های اروپا به مهاجران افغانستانی ناچیز است

استاندار كرمان گفت: مهاجران افغانستانی هزینه‌های بسیاری به ایران و استان كرمان تحمیل می‌كنند و این در حالی‌ است كه كمك‌های اروپا به این افراد ناچیز است.

به گزارش نما به نقل از فارس از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر امروز در در دیدار با هیئت کمیساریای اتحادیه اروپا اظهار داشت: در این دولت چند هیئت خارجی برای بررسی شرایط پناهندگان به استان کرمان سفر کردند و ما جلساتی را با آنها داشتیم و کمک‌های ناچیزی در این مدت به پناهندگان شده است که قدردانی می‌کنیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: بر اساس آماری که داریم، 107 هزار نفر افغانستانی مجاز و 200 هزار نفر افغانستانی غیرمجاز در استان کرمان زندگی می‌کنند.

رزم‌حسینی ادامه داد: یک پناهجو زمانی که وارد یک کشور می‌شود مشکلات زیادی را به همراه خود می‌آورد که این مشکلات در بخش‌های مختلف ازجمله تحصیل، سلامت و بهداشت، امنیت، فرصت‌های شغلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

وی ابراز داشت: 30 هزار دانش‌آموز افغانستانی در کرمان مشغول تحصیل هستند و به یک هزار و 200 کلاس درس نیاز دارند و اتحادیه اروپا فقط برای تشکیل 25 تا 30 کلاس درس به استان کرمان کمک کرده است.

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات سلامت و بهداشت مهاجران افغانی تصریح کرد: بسیاری از این افراد دارای بیماری‌هایی هستند و ما مجبوریم برای سلامت جمعیت سه میلیون نفری استان کرمان قرنطینه‌هایی را برای مهاجران بگذاریم که این امر هزینه‌های زیادی را به کشور ما تحمیل کرده است.

رزم‌حسینی یادآور شد: هزینه‌های مربوط به امنیت مهاجران افغانستانی نیز توسط ایران پرداخت می‌شود در حالی که حضور هر کدام از آنها در اروپا می‌تواند مشکلاتی را برای اروپا به وجود آورد.

وی تاکید کرد: با اشراف اطلاعاتی و امنیتی که بر مهاجران افغانستانی داریم اجازه هیچ‌گونه حرکتی به آنها داده نشده است.

استاندار کرمان با اشاره به مسائل فرهنگی و اجتماعی ناشی از حضور اتباع بیگانه گفت: تفاوت‌های فرهنگی وجود دارد و مجبور می‌شویم سیاست‌هایی را دنبال کنیم که مهاجران، حداقل آثار فرهنگی را در جامعه ما داشته باشند.

رزم‌حسینی متذکر شد: مهاجران افغانستانی همچنین فرصت‌های شغلی را در استان کرمان گرفته‌اند گرچه آنها مهمان ما هستند و حدود 40 سال از آنها پذیرایی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: یکسری آثار غیرآشکار ناشی از حضور مهاجران نیز در استان کرمان وجود دارد که اثرات ناگوارتری را نسبت به آثار آشکار دارند و وجود فرزندان بی‌سرپرست و رها کردن همسران ایرانی از جمله این آثار است.

استاندار کرمان بیان کرد: اگر اروپا فقط 10 هزار نفر از اتباع افغانستانی را میزبانی می‌کرد آنگاه می‌فهمید این افراد چه مشکلاتی را به همراه دارند و حتی بخشی از دستگاه قضایی نیز با مشکل مهاجران درگیر است.

رزم‌حسینی عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و مسائل اخلاقی از مهاجران افغانستانی پذیرایی می‌کنیم و اتحادیه اروپا که مدعی نوعدوستی و کمک به مهاجران است باید کمک‌های بیشتری را به مهاجران انجام دهند زیرا این کمک‌ها در واقع کمک به اروپاست، زیرا اگر ما اتباع افغانستانی را رها کنیم در نتیجه از طریق ترکیه وارد اروپا می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر اتحادیه اروپا برای ایجاد امنیت و کمک به مردم افغانستان در این کشور مستقر شود در نتیجه شمار کمتری از افغانستانی‌ها به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...