نسخه چاپی

عكس رهبر معظم انقلاب در قاهره

عکس خبري -عکس رهبر معظم انقلاب در قاهره

در درون كشورهای عربی، یك صف بندی واضح بین كشورهای عربی خلیج فارس (به استثنای عمان) با دیگر كشورهای عربی وجود دارد. بخصوص كشورهای یمن، مصر، اردن، الجزایر، لیبی، عراق، فلسطین و ... در سطوح دولت و ملت اختلافاتی با این كشورها دارند. بنابراین تابلوی مذكور، به مردم مصر القاء می كند كه ایران در كنار شما و علیه پنج كشور مذكور است و این درست برخلاف خواست نصب كنندگان تابلو می باشد.

مجتبی امانی- در خبرها آمده است که تابلوهایی در شهر قاهره نصب شده که عکس بزرگ رهبر معظم انقلاب در آن وجود دارد. این تابلوها که توسط موسسه ای اماراتی بنام الغد (فردا) نصب شده، رهبر معظم انقلاب را در حال عکس سلفی گرفتن با پنج برج و ساختمان که ظاهرا نماد شهرهای ریاض، منامه، ابوظبی، دوحه و کویت هستند؛ نشان می دهد. مقصود از این تبلیغات، اقدامی ضد ایرانی و برای خطرناک جلوه دادن ایران است و بگونه ای تبلیغ کرده که گویا ایران درپی اشغال کشورهای عربی مذکور است.

بلافاصله بعد از نصب این تابلوها، گروه های تکفیری مزدبگیر عربستان در قاهره با آن مخالفت کردند و خواستار برچیده شدن آن شدند. آنها استدلال کرده اند که این تابلو که ابعاد آن 5 و 8 متر است؛ موجب ترویج ایران، شیعه و رهبر انقلاب ایران در مصر خواهد شد. دولت مصر نیز ظاهرا به علت اعتراضات موجود، درصدد است این تابلوها را جمع کند.



عده ای در مصر و ایران، نصب چنین تابلوهایی را نشانه اختلاف بین مصر و عربستان و اقدام حکومت مصر برای اعلام دوستی با کشورمان تفسیر کرده اند که واقعیت ندارد. حتی یک سایت عربی نوشت این تابلوها با دستور شخص سیسی نصب شده است.

اما یک نکته حائز اهمیت نیز در اینباره وجود دارد. این تابلو بزرگ، می خواهد به مردم مصر بفهماند که ایران درصدد است کشورهای عربی خلیج فارس را اشغال کند. با شناختی که از جامعه مصر دارم؛ اکثر مردم مصر از بیشتر کشورهای عربی خلیج فارس نفرت دارند. موضوع هم به بدرفتاری اتباع این کشورها با کارگران مصری و مسائلی از این قبیل باز می گردد. مصری ها رفتار این کشورها را با مصر از سر تبختر و تکبر می دانند. بنابراین تابلوی مذکور، تاثیر معکوسی در مصر خواهد داشت. تا جایی که گمان می کنم موجب همگرایی ایران و مصر بشود.

در درون کشورهای عربی، یک صف بندی واضح بین کشورهای عربی خلیج فارس (به استثنای عمان) با دیگر کشورهای عربی وجود دارد. بخصوص کشورهای یمن، مصر، اردن، الجزایر، لیبی، عراق، فلسطین و ... در سطوح دولت و ملت اختلافاتی با این کشورها دارند. بنابراین تابلوی مذکور، به مردم مصر القاء می کند که ایران در کنار شما و علیه پنج کشور مذکور است و این درست برخلاف خواست نصب کنندگان تابلو می باشد.

یکی از دوستان مصری من که زمان حمله عراق به کویت در این کشور ساکن بود؛ نقل می کرد در آن زمان تعداد زیادی فلسطینی در کویت ساکن بودند که بیشتر آنان کارگر و خدمتکار خانه های اعیان کویتی بودند. او گفت خودم شاهد بودم که در چند روزی که کویتی های ثروتمند فرار کرده بودند و خانه در اختیار خدمتکاران فلسطینی قرار گرفته بود؛ برخی از این خدمتکاران که کار اشغال کویت را نهایی تصور می کردند؛ بر سر در خانه اربابان کویتی خود تابلویی با این متن نصب کرده بودند: "مطلوب شغاله کویتیه" یعنی خدمتکار (زن) کویتی نیاز داریم!

به همین علت هم بعد از خروج سربازان عراقی، کویت همه فلسطینی ها را نیز اخراج کرد.


۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...