نسخه چاپی

موسی‌الرضاثروتی در گفتگو با نما:

دولت درباره تیم اقتصادی كابینه فكر اساسی كند/ انتقال فاجعه از انگلستان به ایران فاجعه بارتر است

عکس خبري -دولت درباره تيم اقتصادي کابينه فکر اساسي کند/ انتقال فاجعه از انگلستان به ايران فاجعه بارتر است

گزارش های صدا و سیما حاكی از این است مردم درصد بالایی از هزینه خانوار را باید به مسكن اختصاص بدهند، جالب است كه وضع مسكن در انگلستان فاجعه شده است و اگر بخواهیم همان فاجعه را انتقال بدهیم به ایران، فاجعه بار تر است ضمن آنكه همان مسكن اجتماعی هم اقدامی در دولت صورت نگرفت، دولت از تسهیلات 180 میلیاردی در بخش مسكن خبر داد كه اقدامی نشد و فقط حرف است.

ثروتی، در گفتگو با سایت تحلیلي خبري نما، در خصوص ارزیابی کارنامه دولت روحانی بیان کرد: با وجود اینکه روحانی کابینه ای که معرفی کرد با میانگین سنی بالا بود و از چابکی و سرعت لازم برخوردار نبود، با این حال مجلس رای داد و انتظار بود در بخش اقتصادی در کشورتحولی در کشور اتفاق افتدکه روی نداد، روحانی صرفا در سه وزارت خانه حاشیه ای وزیران را مجبور کرد استعفا بدهند، وزارت خانه های ارشاد، آموزش و پرورش و ورزش که در حقیقت هر سه وزارت خانه عملکردشان بستگی دارد به بودجه که به اینها تخصیص میدهند.
وی در ادامه با ناکافی بودن بودجه وزارت خانه های ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش، تاکید کرد:این وزارت خانه ها به همین دلیل نتوانستند به اهداف مدنظر برسند. در ضمن اینکه این سه وزارت خانه حاشیه ای هستند، در اصل بحثهای اقتصادی در جامعه طبق اولویتهایی که مقام معظم رهبری فرمودند اهم مسائل است، که متاسفانه به این مسائل توجه کافی نشده است،اگر قرار بود تغییراتی در دولت ایجاد شود باید در بخشهای اقتصادی انجام می شد که صورت نگرفت.
ثروتی با ابراز امیدواری از اینکه دولت در رابطه با کابینه فکری اساسی کند، ادامه داد: با این تغییرات در نهایت حاصل کار این است که هشت شاخص کلان اقتصادی تغییر کند، اینکه دولت صرفا بگوید در گذشته تولید ضعیف بوده و همچنان ادامه دارد جوابگو نیست.
وی در حال حاضر نقدیگنی را در کشور از هزار میلیارد تومان بالاتر دانست و ادامه داد: اکنون به صد و نه هزار میلیارد تومن رسیده است، نقدیگنی در کشور بالا رفته و سی و خورده ای درصد رشد نقدینگی در کشور بوده است و سوال این است این پولها کجا رفته است که نشان می دهد به تولید نیامده است. اگر این پولها هدایت، برنامه ریزی و مدیریت شود و به تولید سرازیر شود تولید خود را نشان می دهد.
ثروتی با ذکر مثالی عنوان کرد: در مورد پولهایی که در بانک ها است، طبق قانون 5 درصد این منابع باید به بخش کشاورزی تخصیص یابد که این کار انجام نشده، اگر انجام شود بخش کشاورزی رونق بیشتری خواهد گرفت، وظیفه دولت همین است سیاستگذاری پولی و مالی، دولت به گونه ای باید سیاستگذاری کند که این پولها درست هدایت شوند مثلا به بخش مسکن، اشتغال تخصیص یابندکه این کار در افزایش رشد اقتصادی تاثیر دارد.
نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: هنروزیر راه در بخش مسکن، طرح مسکن اجتماعی با الگوگیری از انگلستان بود که شکست خورد، واقعا جای سوال است که طرح چه گونه است که وزیری الگویی بگیرد از انگلستان که این طرح در خود انگلستان شکست خورده است.
وي در پایان تاکید کرد: گزارش های صدا و سیما حاکی از این است مردم درصد بالایی از هزینه خانوار را باید به مسکن اختصاص بدهند، جالب است که وضع مسکن در انگلستان فاجعه شده است و اگر بخواهیم همان فاجعه را انتقال بدهیم به ایران، فاجعه بار تر است ضمن آنکه همان مسکن اجتماعی هم اقدامی در دولت صورت نگرفت، دولت از تسهیلات 180 میلیاردی در بخش مسکن خبر داد که اقدامی نشد و فقط حرف است.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...