نسخه چاپی

زن بلاروسی اسلام آوردوبازیگری‌را رهاكرد

بانوی تازه مسلمان شده بلاروسی گفت: پس از اینكه مسلمان شدم كار هنرپیشگی را كنار گذاشتم و به نوشتن فیلم‌نامه و نمایش‌نامه برای كودكان مشغول شدم.


به گزارش نما، آنا شوت که برای بازدید از مراکز حوزوی و فرهنگی به قم سفر کرده بود، در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به اهداف سفرش به کشور جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: من با دعوت سفیر ایران در روسیه به ایران آمدم تا از نزدیک با فعالیت‌های علمی و دینی مسلمانان ایرانی آشنا شوم.

وی افزود: پس از ورودم به ایران از دانشگاه الزهرا، دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت بازدید کردم که در این بازدیدها به تجربه‌های علمی بسیاری دست یافتم.

بانوی تازه مسلمان بلاروسی به علاقه خود به کشور ایران اشاره و تصریح کرد: در مجله‌ای با یکی از شیخ‌های مسلمان آذربایجانی کار می‌کردم ولی به دلیل اینکه حاضر نشدم در این مجله مطلبی علیه کشور ایران بنویسم، اخراج شدم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت زندگی زنان ایرانی با زنان بلاروسی غیر قابل مقایسه است، ادامه داد: در کشور ایران زنان می‌توانند با آرامش درس بخوانند و به اختیار در محیط‌های اجتماعی کار کنند این در حالی است که زنان بلاروسی به اجبار همسرانشان کار می‌کنند.

شوت با اشاره به تخصص خود در زمینه‌های نمایش، سینما، کارگردانی نمایش و هنرپیشگی بیان کرد: پس از اینکه مسلمان شدم کار هنرپیشگی را کنار گذاشتم و به نوشتن فیلم‌نامه و نمایش‌نامه برای کودکان مشغول شدم.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود افرادی که در کشور روسیه با دین اسلام و کشور ایران مشکل دارند نمی‌توانم به صورت روشن از دین اسلام در مجله‌ای که کار می‌کنم سخن به میان آورم.

عضو جنبش منطقه‌ای امید اذعان کرد: با توجه به اینکه برای کودکان قلم به دست می‌گیرم تلاش می‌کنم با استفاده از مفاهیم اسلامی و بیان احادیث به صورت غیر مستقیم دین اسلام را تبلیغ کنم.

وی با بیان اینکه روحانیت از نظر من جایگاهی خاص دارد عنوان کرد: لباس روحانیت تقدس خاصی را برایم جلوه می‌کند و به همین دلیل برای کسی که این لباس را برتن دارد احترام خاصی قائل هستم.

شوت به بیان چگونگی مسلمان شدنش پرداخت و افزود: در زمان دانشگاه با دیدگاههای اسلام آشنا شدم و به این موضع پی بردم که اسلام نسبت به همه وجوه زندگی انسان دقت ویژه و برنامه‌های جامعی دارد.

وی با بیان اینکه «سلام کردن» از زیباترین جلوه‌های فرهنگ اسلامی است، گفت: حسن خلق از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ویژگیهای مسلمانان است.

مولف نخستین مجله کودکان مسلمان در مسکو، اسلام را پاسخگوی همه سئوالات ذهن بشر دانست و افزود: همه انسانها به طور طبیعی طرفدار عدل و حقیقت هستند و در واقع اسلام پیام آور عدالت جهانی است.

این نویسنده تازه مسلمان با بیان این اعتقاد که احترام کودکان به بزرگترها یک اصل مهم تربیتی در اسلام محسوب می‌شود گفت: من به دخترم زندگی توأم با احترام نسبت به بزرگترها را آموزش می‌دهم.

وی به بیان احساس قلبی خود از سفر به کشور ایران به ویژه زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت: به قدری شگفت زده‌ام که نمی‌توانم احساساتم را بیان کنم ولی پس از بازگشت به کشورم احساسم را نسبت به این سفر خواهم نوشت و در یک شبکه اینترنتی اجتماعی منتشر خواهم کرد.

شوت تلفیق اسلام با هنر و هبوط روحانیت به صورت تخصصی در این زمینه را بسیار مطلوب دانست و گفت: فیلم‌های ایرانی در کشورهایی مانند لبنان و دیگر کشورهای عربی بسیار درخشیده است.

وی از جمله فیلم‌های ایرانی که در کشورهای عرب نشین از مخاطبان بسیاری برخوردار است را فیلم یوسف پیامبر ذکر و خاطرنشان کرد: فیلم و سینمای ایران توانسته است جایگاه خود را به صورت محتوایی در مجامع بین المللی باز کند.

این تازه مسلمان بلاروسی به وضعیت ایران اشاره و بیان کرد: کشور ایران از رشد کیفی و آبادانی بسیار برخودار است که برایم بسیار قابل توجه بود.

شوت گفت: در بازدیدی که از نمایش استان قم داشتم به این موضع نیز پی بردم جوانان قمی در عرصه نمایش بسیار قدرت‌مند هستند.

این بانوی نویسنده در دانشگاه فرهنگ و هنر مینسک بلاروس تحصیل کرده و در موسسه انتشاراتی سلام‌پرس به عنوان سردبیر فعالیت کرده و اکنون نیز در یکی از مجله‌های مسکو برای کودکان مطلب می‌نویسد.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...