نسخه چاپی

ثبت جهانی راهپیمایی اربعین، در دستور كار

«مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری در جلسه ای كه به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته توسط ادارات كل استانهای ایلام و خوزستان درخصوص برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شد، گفت: پس از ثبت ملی مراسم اربعین حسینی، ثبت جهانی این مراسم معنوی به طور جدی در دستور كار قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: «مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری در جلسه ای که به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته توسط ادارات کل استانهای ایلام و خوزستان درخصوص برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شد، گفت: پس از ثبت ملی مراسم اربعین حسینی، ثبت جهانی این مراسم معنوی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه تصریح کرد: ثبت جهانی مراسم معنوی راهپیمایی اربعین حسینی کار بزرگی است که باید پیگیری و به سرانجام برسد.

سلطانی فر افزود: علاوه بر ادارات کل میراث فرهنگی دو استان ایلام و خوزستان، سایر استانها نیز باید در برگزاری این مراسم معنوی و مذهبی مشارکت و حضور جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد: نیروهای خدوم یگان حفاظت، بسیج سازمان، بخش تشکل ها و سایر بخش های سازمان در استانها و ستاد باید در این حرکت عظیم وظایف و مسئولیت های خود را به درستی ایفا کنند.

سلطانی فر همچنین در این نشست با تخصیص اعتبار ویژه به دو استان ایلام و خوزستان به منظور ارائه خدمات بهتر به شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی، تاکید کرد: هماهنگی و تعامل بین دستگاه هایی که در این مراسم عظیم نقش دارند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

همچنین در این جلسه «عبدالمالک شنبه زاده» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام و «خسرو نشان» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، اقدامات و برنامه های خود را برای مشارکت در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی ارائه دادند.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...