نسخه چاپی

روز آرام بازار سهام در یكشنبه

در معاملات روز یكشنبه بازار سهام ، بازار سرمایه در شرایط آرامی به كار خود پایان داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در دومین روز هفته سهامداران بیش از یک میلیارد و 136 میلیون برگه دارایی مالی را به ارزش 2 هزار و 635 میلیارد ریال در 75 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

شاخص کل با نوسانی اندک، 17 واحد عقب نشینی کرد.

همچنین در این روز شاخص کل 17 واحد افت کرد و به عدد 78 هزار و 370 رسید. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 0.71 واحد و 102 واحد افت کردند.
نمادهای پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری غدیر و آسان پرداخت پرشین با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

این در حالی بود که نمادهای گل گهر، ایران خودرو، فولاد مبارکه و چادرملو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد این متغیر شدند.

در روز جاری گروه های فرآورده های نفتی، خودر و رایانه با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی سینا، آسان پرداخت پرشین، صنعتی بهشهر، مهندسی نصیر ماشین، مارگارین، سرما آفرین و سرمایه گذاری نور کوثر ایرانیان بود.

این در حالی بود که نمادهای صنایع ریخته گری ایران، ریخته گری تراکتورسازی ایران، سپنتا، تولید محور خودرو، سیمان فارس، سخت آژند و فولاد آلیاژی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در جریان داد و ستدهای امروز سهامداران برای خرید سهام آسان پرداخت پرشین، واحدهای صندوق سرمایه گذاری پرند پایدار سپهر، سهام مارگارین، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام نصیر ماشین، اوراق مشارکت کارکنان نفت و سهام شیمی دارویی داروپخش بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران برای خروج از واحدهای صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام صنایع ریخته گری ایران و سهام ذغال سنگ نگین طبس بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری غدیر با معامله بلوکی 332 میلیون حجمی به ارزش 615 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...