نسخه چاپی

مردی كه كرزی اخراجش كرد

رئیس جمهوری افغانستان، رحمت الله نبیل، رئیس اداره امنیت ملی افغانستان را بركنار كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، هنوز علت برکناری نبیل روشن نیست اما یک منبع در کاخ ریاست جمهوری افغانستان در گفتگو با شبکه خبری بی.بی.سی خبر برکناری نبیل را تایید کرده است.

وی گفت قرار است امروز (چهارشنبه) نامزدهای پیشنهادی وزارت های دفاع و کشور، در کنار رئیس جدید اداره امنیت ملی از سوی حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان معرفی شوند.به دنبال استعفای امرالله صالح رئیس سابق اداره اطلاعات افغانستان، حامد کرزای نبیل را به عنوان سرپرست و بعداً نامزد این اداره به مجلس معرفی کرد.نبیل پیش از آنکه سرپرست اداره امنیت ملی شود، فرماندهی گارد ویژه ریاست جمهوری را برعهده داشت.

وزیران کشور و دفاع افغانستان، ماه پیش به دلیل آنچه که ناتوانی در جلوگیری از حملات راکتی پاکستان و همچنین افزایش نا امنی ها خوانده شد، در مجلس نمایندگان استیضاح و سلب اعتماد شدند.

نمایندگان مجلس پس از آنکه هر دو وزیر را فراخوانده و توضیحات آنها را شنیدند در رای گیری های جداگانه از آنها سلب اعتماد کردند.در طول چند سال گذشته مجلس نمایندگان افغانستان پس از حوادث بزرگ امنیتی، وزیران کشور، دفاع و رئیس امنیت ملی را برای پاسخگویی و گاه برای استیضاح به مجلس فراخواند اما این نخستین باری بود که اقدام به سلب صلاحیت بلند پایه ترین مقام های امنیتی افغانستان کرد.

۱۳۹۱/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...